|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۵۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱
آلمان در واکنش به اظهارات معاون رئیس‌جمهور آمریکا علیه اروپا، بار دیگر عنوان کرد که از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند.
 آلمان در واکنش به اظهارات معاون رئیس‌جمهور آمریکا علیه اروپا، بار دیگر عنوان کرد که از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند.

به گزارش فارس، روز پنج‌شنبه ساعتی پس از آنکه «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در نشست «ورشو» به صراحت از اتحادیه اروپا به دلیل تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرد، دولت آلمان بار دیگر تأکید کرد که اتحادیه اروپا مصمم به حفظ این توافق است.

«نیلس آنن» دستیار وزیر خارجه آلمان در مورد تناقض میان عنوان و محتوای نشست برگزار‌شده در ورشو لهستان، در توییتر نوشت: «کنفرانس ورشو قرار بود در مورد صلح و امنیت منطقه خاورمیانه باشد. اما نهایتا، عمده آن در مورد ایران بود.»

وی افزود: «پاسخ ما، بسیار ساده است. اروپا به نحوی متحد و محتاطانه گام برمی‌دارد. ما روی فشار و گفت‌وگو حساب کرده‌ایم. اروپا پای برجام می‌ایستد.»

پنس عصر امروز اتحادیه اروپا را به تلاش برای شکست دادن تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران متهم کرد و گفت چنین کاری به افزایش شکاف میان واشنگتن و بروکسل منجر می‌شود. وی همچنین از اتحادیه اروپا خواست از برجام خارج شده و به اعمال فشار به ایران بپیوندد. (جزئیات بیشتر)

اظهارات آنن به تغییر دستور کار نشست ورشو اشاره به بیانیه‌هایی است که مقام‌های آمریکایی و لهستانی پیش از این نشست صادر کرده و تأکید داشتند که قرار نیست این نشست محلی برای حمله لفظی به ایران باشد. با این وجود، مقام‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در این نشست بارها با تندترین الفاظ به ایران حمله کردند.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه امروز در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد این تناقض، گفت امکان گفت‌وگو در مورد سوریه، یمن و دیگر مناطق غرب آسیا بدون اشاره به ایران، وجود ندارد. وی همچنین ایران را تهدیدی برای منطقه خواند و مدعی شد که تمام شرکت‌کنندگان در نشست ورشو موافق این برداشت بوده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین