|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۲۵۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳
رئیس‌جمهور در دیدار پوتین، رژیم صهیونیستی را ریشه بسیاری از مشکلات و ناامنی‌ها در منطقه دانست.
 رئیس‌جمهور در دیدار پوتین، رژیم صهیونیستی را ریشه بسیاری از مشکلات و ناامنی‌ها در منطقه دانست.

حسن روحانی رئیس‌جمهور، عصر پنج شنبه در دیدار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه که در حاشیه اجلاس سه جانبه سوچی برگزار شد، اظهارداشت: همکاری‌های ایران، روسیه و ترکیه در خصوص سوریه، دستاوردهای خوبی داشته و گام‌های باقیمانده مانند تلاش برای حفظ تمامیت ارضی آن کشور و فرایندهای سیاسی لازم هم باید با هماهنگی برداشته شود.

وی همچنین با اشاره به تلاش برخی کشورها از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه، رژیم صهیونیستی را ریشه بسیاری از مشکلات و ناامنی‌ها در منطقه برشمرد و ابراز امیدواری کرد که اجلاس سه جانبه چهارم در سوچی قدم بلند دیگری برای تامین صلح و امنیت در منطقه باشد.

رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه پیوند بخش‌های تجاری، حمل و نقل و بانکی، روابط دو کشور را پایدار می‌کند، افزود: انجام معاملات با ارزهای ملی دو کشور گام بزرگی برای توسعه روابط اقتصادی است.

روحانی همچنین یادآور شد: از سرمایه‌گذاری شرکت‌های روسی در حوزه‌های انرژی ایران استقبال می‌کنیم.

وی همچنین به موضوع برجام اشاره کرد و اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده و سایر طرفین نیز متعهدند به وظایف خود عمل کنند، اگر طرفین خواستار استحکام برجام هستند اجرای یک طرفه تعهدات، ما را به این هدف نمی‌رساند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اروپا باید تاخیرهای خود را در اجرای تعهدات جبران کند، افزود: نقش روسیه در استحکام برجام بسیار مهم است.

روحانی در ابتدای سخنان خود نیز از ابراز همدردی و تسلیت رئیس‌جمهور روسیه به مناسبت حادثه تروریستی در زاهدان تشکر کرد و گفت: این حادثه همفکری و اراده مستحکم‌تر در مبارزه مشترک با تروریسم را ضروری کرده است.

وی روابط ایران و روسیه را صمیمانه و رو به رشد دانست و تصریح کرد: همکاریهای تهران – مسکو به سمت روابط راهبردی پیش می رود و دو کشور در موضوعات مهم منطقه ای بویژه سوریه همکاری های خوبی دارند.

پوتین: روسیه با قدرت از حفظ برجام حمایت می‌کند

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه روسیه با قدرت از حفظ برجام حمایت می‌کند، گفت: هیچ شاهدی مبنی بر نقض تعهدات ایران یافت نشده است.

وی افزود: از همکاری‌های ایران در چارچوب تعهدات تقدیر می‌کنیم و امیدواریم طرفین هم به تعهدات خود عمل کنند.

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به برگزاری نشست سوچی، خاطرنشان کرد: از سهم ایران در حل و فصل مشکلات در سوریه تشکر می‌کنم و معتقدم همکاری دو کشور در چارچوب دو جانبه و روند آستانه دستاوردهای بسیار بزرگی داشته و سایر مسائل باقیمانده نیز باید در همین مسیرحل شود.

پوتین افزود: اکثر توافقات دو کشور در حال اجراست و همکاری‌ها باید تقویت شود، در حوزه‌های حمل و نقل و انرژی، صنعت و کشاورزی و همچنین امور دفاعی همکاری‌های خوبی داریم و مسکو هم به دنبال تعمیق این همکاری‌ها با تهران است.

وی در ابتدای این دیدار حادثه تروریستی زاهدان را به همه ملت ایران و خانواده آسیب دیدگان تسلیت گفت و با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی و پیشرفت ملت ایران را آرزو کرد.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین