|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۲۵۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
سخنگوی عملیات شبه‌نظامیان کُرد «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کرد که عناصر داعش در یک کیلومتر مربع در محاصره هستند و برای انجام عملیاتهای انتحاری از زنان استفاده می‌کنند.
 سخنگوی عملیات شبه‌نظامیان کُرد «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کرد که عناصر داعش در یک کیلومتر مربع در محاصره هستند و برای انجام عملیاتهای انتحاری از زنان استفاده می‌کنند.

به گزارش فارس، «عدنان عفرین» سخنگوی عملیات شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -تحت الحمایه آمریکا- گفت که صدها نفر از عناصر داعش در حال حاضر در شرق سوریه محاصره هستند.

عفرین به خبرگزاری فرانسه گفت که عناصر داعش در مساحتی بالغ بر یک کیلومتر مربع در محاصره هستند و هم اکنون این گروه برای انجام عملیاتهای انتحاری از زنان استفاده می‌کند.

وی با بیان درگیری شدید بین داعش و نیروهای دموکراتیک، گفت که آمار دقیقی از عناصر داعش در دست نیست، ولی شاید هزار نفر یا بیشتر باشند.

این مسئول کُرد گفت که در حال حاضر در شهرک «الباغوز» (آخرین مقر داعش) تونل‌های بسیاری وجود دارد و همین مسئله باعث تأخیر در عملیات شده است.

عفرین با اشاره به اینکه انتحاری‌های زیادی از سوی داعش نیروهای کُرد را هدف قرار می‌دهند، اعلام کرد که دو زن انتحاری سه‌شنبه هفته جاری خود را در میان نیروهای دموکراتیک منفجر کردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد که بیشتر فرماندهان داعش که در محاصره هستند، خارجی و عراقی هستند.

نیروهای کُرد که تحت حمایت آمریکا قرار دارند از شنبه عملیات پایانی خود را علیه داعش آغاز کردند و عناصر این گروه در الباغوز محاصره هستند.

در همین ارتباط، گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» هفته جاری گزارش داد که ائتلاف آمریکا در تلاش است که عناصر داعش در این منطقه تسلیم شوند.

این گروه اعلام کرد که نیروهای کُرد و آمریکایی قصد دارند با تسلیم شدن عناصر داعش، 40 تُن طلا و دهها میلیون دلاری را تصاحب کنند که عناصر داعش طی سالهای گذشته گردآوری کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین