|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷
کد خبر: ۲۵۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در دیدار دوجانبه با "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران، در رابطه با حمله تروریستی صورت گرفته در این کشور ابراز همدردی خود را به رئیس جمهوری و ملت ایران ابراز کرد.
 "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در دیدار دوجانبه با "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران، در رابطه با حمله تروریستی صورت گرفته در این کشور ابراز همدردی خود را به رئیس جمهوری و ملت ایران ابراز کرد.
 
پوتین در آغاز دیدار خود با روحانی در حاشیه نشست سران سه‌جانبه درباره سوریه در سوچی گفت: «در آغاز دیدارمان می خواهم تسلیت و ابراز همدردی خود را در رابطه با حمله تروریستی صورت گرفته در ایران ابراز کنم. من با ملت ایران،  خانواده‌های قربانیان و همه کسانی که در نتیجه این اقدامات تروریستی آسیب دیده‌اند ابراز همدردی می کنم.»      
 
رئیس جمهوری روسیه همچنین از ایران به خاطر نقش مثبت این کشور در حل و فصل بحران سوریه قدردانی کرد.
 
پوتین در دیدار با روحانی گفت: «من می‌خواهم از شما به خاطر سهمی که ایران در حل و فصل مشکلات سوریه دارد، تشکر کنم. ما همکاری نزدیک و بسیار هماهنگی در این زمینه با یکدیگر داریم. و تنها این روش کار است که می‌تواند نتیجه مطلوب را به ارمغان آورد.»
 
رئیس جمهوری روسیه در عین حال یادآور شد: «البته همه مسائل حل و فصل نشده ولی برگزاری نشست سران سه‌جانبه روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه، امکان بررسی ابعاد مختلف این مسائل را به وجود آورده است.» ‎
 
رئیس جمهوری ایران نیز به نوبه خود، تاکید کرد که روابط مسکو و تهران به سمت راهبردی شدن در حرکت است.
 
روحانی در این دیدار گفت: «خوشبختانه روابط دوجانبه بین روسیه و ایران بسیار خوب و در حال توسعه است. این روابط به سمت راهبردی شدن در حرکت است. ما رایزنی‌های سازنده‌ای در زمینه مسائل مهم دستورکار بین المللی و دستورکار منطقه‌ای، از جمله درباره سوریه و همکاری‌های ما در حل و فصل مشکلات این کشور داریم که با موفقیت پیش می‌روند.»
 
رئیس جمهوری ایران افزود: «البته مسلما لازم است تا اقدامات دیگری در جهت حل و فصل مسائل سوریه صورت بگیرد تا آینده این کشور و همچنین تمامیت ارضی آن که اهمیت زیادی برای ما دارد، تامین شود. من امیدوارم که گام‌های جدیدی در جریان نشست سران کنونی برداشته شود.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین