|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۵۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: مهم‌ترین هدف از بازآفرینی بافت‌های فرسوده، بهبود کیفیت شهری و زندگی مردم است که در این راستا تمامی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی باید به زودی تعیین تکلیف شود.بسیاری از شهرها در معماری و شهرسازی مشکلات و ناهنجاری‌هایی دارند که نباید اجازه داد در قم چنین بافت‌های ناکارآمدی داشته باشیم.
 وزیر راه و شهرسازی گفت: مهم‌ترین هدف از بازآفرینی بافت‌های فرسوده، بهبود کیفیت شهری و زندگی مردم است که در این راستا تمامی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی باید به زودی تعیین تکلیف شود.

محمد اسلامی در هفتمین ستاد بازآفرینی پایداری شهری که در قم برگزار شد، با تاکید بر ضرورت توجه به شهرسازی عنوان کرد: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی بر اساس ظرفیت‌های موجود در شهرسازی امری ضروری است.

وی افزود: قم شهری مقدس است و باید نگین شهرسازی و معماری در کشور بر اساس شاخصه‌های اسلامی و ایرانی شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و سکونت‌های غیر رسمی زیبنده قم نیست و باید نوسازی و بافت سازی و تبدیل به بافت‌های کارآمد شود.

اسلامی بیان کرد: بسیاری از شهرها در معماری و شهرسازی مشکلات و ناهنجاری‌هایی دارند که نباید اجازه داد در قم چنین بافت‌های ناکارآمدی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده باید با جدیت مورد اهتمام قرار گیرد و دستگاه‌های اجرایی به تعهدات خود در قبال نوسازی و بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده پایبند باشند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اجتناب از موازی کاری و هماهنگی و انسجام میان دستگاه‌های اجرایی و مدیریتی می‌تواند زمینه تحول در بازآفرینی بافت‌های فرسوده را فراهم کند.

وی افزود: مهم‌ترین هدف از بازآفرینی بافت‌های فرسوده، بهبود کیفیت شهری و زندگی مردم است در این راستا تمامی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی باید به زودی تعیین تکلیف شود.

اسلامی بیان کرد: در جهت بازآفرینی بافت‌های فرسوده، هیچگاه کارهای نمادین و شکلی، پاسخگوی نیازها نیست و یک هدف گذاری جدی لازم است.

وی در خصوص وضعیت حریم راه آهن در قم و موانعی که سر بازآفرینی بافت‌های فرسوده ایجاد می‌کند، تصریح کرد: وضعیت راه آهن درون شهری نیز باید در کمیته‌های مشترکی در ستاد بازآفرینی به درستی ارزیابی شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: زمین‌های ۳۲ و ۴۸ هکتاری باید به درستی در جهت بازآفرینی بافت‌های فرسوده واگذار شود تا شاهد رفع آسیب‌ها و مشکلات در محدوده بافت‌های فرسوده باشیم.

وی در ادامه با قدردانی از حضور همه جانبه ملت ایران در عرصه‌های مختلف گفت: مردم هوشمند و مؤمن ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند که انقلاب اسلامی و ارزشهای انقلابی و جایگاه نظام را با هیچ چیزی معاوضه نمی‌کنند.

اسلامی عنوان کرد: مسئولان در کسوت خدمت‌گزاری به مردم هستند و حضور انقلابی مردم، بار مسئولیت مسئولان را سنگین‌تر کرد و باید طبق منویات رهبری و میثاق با آرمان‌های انقلاب، قوی‌تر و مصمم‌تر گام برداریم.

وی افزود: دشمن با تحریم‌های اقتصادی و جنگ روانی این گونه تداعی کرده بود که ملت ایران، چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را نخواهد دید از این رو حرکت‌های کور و ضعیفی همچون حادثه تروریستی زاهدان را رقم می‌زند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ما در این حادثه کاروان شهدا را تقدیم انقلاب کردیم و به دشمن نشان دادیم که جریان ایثار و شهادت زنده است و نمی‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در صدد ایجاد ائتلاف جهانی برای صلح هستند در حالی که خود حامیان تروریست به شمار می‌روند این سیاست هیچ هدفی جز حمایت از تروریست ندارد و این جنگ روانی علیه ایران نیز راه به جایی نخواهد برد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین