|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۵۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
در این حادثه تروریستی که بوسیله یک دستگاه وانت مملو از موادمنجره در جاده خاش- زاهدان محدوده روستای چانعلی رخ داد تاکنون 27 نفر از نیروهای جان برکف سپاه شهید و 13 نفر دیگر زخمی شدند.
  رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: حادثه تروریستی روز گذشته زاهدان نشان داد دشمنان ایران از به شهادت رساندن افراد بی گناه هیچ هراسی ندارند و باید با قدرت در مقابل این جنایتکاران ایستادگی کرد.

غلامرضا جلالی روز پنجشنبه در حاشیه رزمایش پدافند غیرعامل با موضوع مصونیت سازی زیرساخت ها همراه با تخلیه اضطراری در شهرک پیامبر اعظم (ص) سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: استکبار جهانی تمام ظرفیت خود را برای نا امن کردن کشور ایران به کار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: حادثه تروریستی شب گذشته اوج هراس آمریکا از ملت ایران را نشان داد و باید آمادگی کشور در برابر حوادث از این دست افزایش یابد.

عوامل گروهک تروریستی به اصطلاح جیش العدل با اقدام کور تروریستی انتحاری چهارشنبه شب یک دستگاه اتوبوس حامل نیروهای مرزبان نیروی زمینی سپاه پاسداران را منفجر کرد.

در این حادثه تروریستی که بوسیله یک دستگاه وانت مملو از موادمنجره در جاده خاش- زاهدان محدوده روستای چانعلی رخ داد تاکنون 27 نفر از نیروهای جان برکف سپاه شهید و 13 نفر دیگر زخمی شدند.

** افزایش برگزاری رزمایش های مردمی پدافندغیرعامل در کشور

سردار جلالی ادامه داد: برگزاری رزمایش های مردمی پدافند غیرعامل برای آگاهی و هوشیاری آحاد جامعه در کشور افزایش می یابد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: برگزاری رزمایش مردم محور رویکرد بسیار مهم و جدی برای کاهش خسارت ها و تلفات جانی در زمان ایجاد حوداث غیرمترقبه در کشور است.

وی با اشاره به این که یک هزار رزمایش پدافند غیرعامل سالجاری در نقاط مختلف کشور برگزار شده است از ادامه این رزمایش ها تا پایان سال خبر داد.

به گزارش ایرنا، در رزمایش پدافند غیرعامل با موضوع مصونیت سازی زیرساخت ها همراه با تخلیه اضطراری که در شهرک پیامبر اعظم (ص) سمنان برگزار شد بیش از 15 دستگاه اجرایی حضور داشتند و مراحل امداد و نجات مصدومان، اسکان اضطراری و عملیات انتقال مصدومان با بالگرد به مراکز درمانی با موفقیت انجام شد.

تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل اکنون در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌ بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصول پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین