|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۵۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
توسعه‌دهندگان انرژی هسته‌ای آمریکا در دیدار با دونالد ترامپ از او خواستند تا برای کسب قراردادهایی برای ساخت نیروگاه در خاورمیانه از جمله در اردن و عربستان و سایر مناطق کمک کند.
 توسعه‌دهندگان انرژی هسته‌ای آمریکا در دیدار با دونالد ترامپ از او خواستند تا برای کسب قراردادهایی برای ساخت نیروگاه در خاورمیانه از جمله در اردن و عربستان و سایر مناطق کمک کند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد، کریسی کرین، مدیر اجرایی ارشد اکسلون کورپ که بزرگترین اپراتور تاسیسات هسته‌ای آمریکاست پس از جلسه کاخ سفید گفت: رقابتی در سراسر جهان وجود دارد و ما می‌خواهیم بخشی از آن باشیم.

این فشار ناشی از آن است که توسعه‌دهندگان به دنبال تایید دولت ایالات متحده از نسل بعدی راکتورهای هسته‌ای پیشرفته و کوچک و کمک دولت در فروش محصولاتشان به جهان هستند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش‌بینی می‌کند حدود ۵۵۴ گیگاوات  انرژی برق هسته‌ای تا ۲۰۳۰ تولید خواهد شد که افزایش ۴۲ درصدی نسبت به الان خواهد داشت.

نشست کاخ سفید شامل نمایندگان طیفی از توسعه‌دهندگان هسته‌ای و سایر شرکت‌ها بود. این جلسه ابتکار عمل جک کین، ژنرال بازنشسته ارتش و از موسسان شرکت "آی‌پی۳ اینترنشنال" بود. این شرکت حامی توسعه انرژی هسته‌ای آمریکا در خاورمیانه است.

این مدیران سعی داشتند ترامپ را در تلاش خود برای افزایش قدرت هسته‌ای ایالات متحده در سطح جهانی، مانند کمک‌های مالی برای مقابله با شرکت‌های یارانه‌ای، ترغیب کنند. روسیه، چین و فرانسه نیز به دنبال ساخت نیروگاه‌های هسته ای در خارج از کشور هستند.

شرکت‌کنندگان در این جلسه، ترامپ را متعهد و پیگیر توصیف کردند. مدیر اجرایی شرکت ایکس-انرژی که مذاکراتی برای ساخت رآکتور در اردن را آغاز کرده است، گفت: او می‌خواست از دیدگاه‌های ما برای برد رقابت فناوری انرژی هسته‌ای در جهان مطلع شود. این شرکت به زودی با نمایندگان اردن جلسه دارد. ما یادداشت تفاهمی با آنها داریم اما یک توافق تبادل هسته‌ای هنوز نهایی نشده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین