|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۵۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷
رئیس حفاظت از محیط زیست ورامین گفت: یکی از معضلات مهمی که سلامت شهروندان را تهدید می‌کند تولید گرد و غبار در کویر است.
 رئیس حفاظت از محیط زیست ورامین گفت: یکی از معضلات مهمی که سلامت شهروندان را تهدید می‌کند تولید گرد و غبار در کویر است.

به گزارش ایسنا، منصور گل محمدی در نشست خبری اظهار کرد: ایستگاه سنجش گرد و غبار راه‌اندازی شده است که گرد و غبارهای ایجاد شده را نشان می‌دهد؛ یکی از کانون‌های ایجاد آن کویر است.

وی با اشاره به اینکه صنایع چرم بار آلودگی بالقوه زیادی دارند که اگر کنترل نشود می‌تواند آلودگی زیادی به محیط زیست وارد کند، ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته، تصفیه فاضلاب آن صورت گرفته است. مقدار زیادی از مشکلات فاضلاب این صنعت حل شده است و اعتقاد داریم که در حال حاضر که واحدهای شهرک صنعتی چرمشهر در حال فعالیت هستند، باید فاز دوم تصفیه خانه این شهرک نیز راه اندازی شده و مشکلاتش برطرف شود.

رئیس اداره محیط زیست ورامین تصریح کرد: ۲۰۰ هزار متر مکعب فاضلاب حاوی فلزات سنگین در چرمشهر وجود دارد که باید اقدامات لازم برای بهسازی و مدیریت این پسماند صورت گیرد.

گل محمدی با اشاره به اینکه روستاهایی با جمعیت زیادی وجود دارند که فاضلاب شأن از روستا خارج می‌شود، افزود: اقدامات خوبی توسط آبفا (آب و فاضلاب شهری) در خصوص احداث فاضلاب شهری صورت گرفته است ولی هنوز اجرایی نشده است؛ مسؤولین امر باید چاره اندیشی کنند تا مشکلات بیشتری ایجاد نشود.

رئیس اداره محیط زیست ورامین ادامه داد: جمع آوری زباله‌های شهری و روستایی در حال اجراست که با پیگیری‌هایی که صورت گرفته، قسمت زیادی از این زباله‌ها سازماندهی شده است و تحویل سازمان پسماند می‌شود. باید تفکیک زباله صورت گیرد که رخ نداده است.

وی با بیان اینکه نتوانسته ایم حق آبه پایداری برای تالاب بند علیخان به دست آوریم، ادامه داد: قسمتی از تالاب بند علیخان به عنوان بخشی از حق آبه رودخانه فصلی شور شیرین آبگیری شده و زیبایی خاصی به منطقه داده است.

گل محمدی خاطرنشان کرد: عملیات مدیریت پسماند نخاله‌های ساختمانی صورت گرفته ولی ساماندهی بهتر آن مستلزم وجود محل مناسب است؛ در بلند مدت انتظار آن داریم که کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی نیز احداث شود.

وی تاکید کرد: باید واحدهای بیمارستانی مجهز به دستگاه بی‌خطرسازی شود و سپس در تراشه‌های مناسبی دفن شوند در حالی که سابق بر این زباله‌ها به صورت معمولی حمل می‌شد.

گل محمدی با بیان اینکه شهرستان ورامین شدیداً به جهت وزش باد، تحت تأثیر آلودگی هوای شهر تهران قرار دارد. همچنین در داخل شهر ورامین ترافیک وجود دارد که با احداث خطوط ریلی، آلودگی هوای ورامین نیز کاهش خواهد داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین