|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۹
کد خبر: ۲۵۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۰
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که به زودی درباره ونزوئلا با وزیر خارجه آمریکا گفت‌وگو خواهد کرد.
 وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که به زودی درباره ونزوئلا با وزیر خارجه آمریکا گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش فارس، وزیر خارجه روسیه گفته است که قصد دارد با همتای آمریکایی خود درباره «ونزوئلا» گفت‌وگوی تلفنی برگزار کند.

 به نوشته خبرگزاری «تاس» «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که  سه شنبه با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره آخرین تحولات ونزوئلا گفت وگو خواهد کرد.

 وی در این زمینه اظهار داشت: «وزارت خارجه روز گذشته برگزاری گفت‌‌وگوی تلفنی با پامپئو را تقاضا کرده بود. این تماس به احتمال زیاد امروز صورت می‌گیرد. پامپئو نیز می‌خواهد درباره ونزوئلا موردی را به  من بگوید.»

 لاوروف افزود: «با توجه به وضعیت سیاسی در ونزوئلا، ما از همه ابتکارات مکزیک و اروگوئه در ایجاد شرایط سریع گفت‌وگوی سراسری و با مشارکت همه نیروهای سیاسی در این کشور حمایت کردیم .  هرچند که اپوزوسیون ونزوئلا  این پیشنهاد را رد کرده ، اما «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور آمادگی خود را برای شرکت در این گفت‌و‌گو ها  اعلام کرده است.»

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: «از آنجا که نمایندگان آمریکا رهبری مخالفان را به عهده دارند، اینک  شرم و حیا را نیز از دست داده‌اند.»

ونزوئلا از جمله متحدان روسیه محسوب می‌شود و با مسکو روابط گرم نظامی، اقتصادی دارد به طوری‌که اخیرا بمب افکن‌های راهبردی روسیه با پرواز به ونزوئلا  رزمایشی را به نیروهای این کشور برگزار کردند.

«خوان گوایدو» رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا چندی است که با تحریک کشورهای  غربی و در راس آن‌ها آمریکا تنش‌هایی را در این کشور ایجاد کرده است .این در حالی است که نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا با انتقاد از اقدام‌های آمریکا ، روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کرد.

مادورو در مصاحبه روز سه شنبه  با شبکه «بی. بی. سی» دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را باند تبهکاران تندرو خواند و از واشنگتن به دلیل بحران سازی در «کاراکاس» انتقاد کرد.

مادورو تاکید کرد که هرگز اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا را نخواهد داد چرا که این اقدام پوششی برای توجیه مداخلات آمریکا در کشورهای دیگر است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین