کد خبر: ۲۵۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
جعفری با بیان اینکه این جشنواره رقابتی نیست، گفت: در این جشنواره تنها سعی بر این است که فضای شادی و نشاط در استان حاکم شود.
 کرمانشاه از ۲۴ تا ۳۰ بهمن میزبان جشنواره «موسیقی فجر» می‌شود.

 حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، در نشست خبری امروز (۲۳ بهمن) با اشاره به میزبانی هفت استان کشور برای جشنواره موسیقی فجر، گفت: کرمانشاه به دلیل قابلیت‌های موسیقیایی که دارد به عنوان یکی از استان‌های میزبان برگزاری این جشنواره انتخاب شده است.

وی افزود: این جشنواره از فردا (۲۴ بهمن) آغاز شده و تا یک هفته ادامه دارد و ۲۱ گروه هنری طی این یک هفته اجرای برنامه خواهند داشت.

جعفری با بیان اینکه این جشنواره رقابتی نیست، گفت: در این جشنواره تنها سعی بر این است که فضای شادی و نشاط در استان حاکم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از حضور ۱۹۰ هنرمند موسیقی دراین جشنواره خبر داد و افزود: این هنرمندان در قالب ۲۱ گروه در جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

جعفری با بیان اینکه از ۲۱ گروه حاضر در این جشنواره سه گروه مربوط به موسیقی پاپ بوده و یک گروه موسیقی کلاسیک است، گفت: مابقی گروه‌ها، گروه‌های موسیقی سنتی و بومی هستند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این جشنواره را می‌توان به تعبیری جشنواره موسیقی اقوام نامید، چرا که گروه‌هایی از استان‌های لرستان و بوشهر و … نیز در آن حضور دارند.

فرزاد شهسواری رئیس انجمن موسیقی کرمانشاه نیز در این نشست در خصوص نحوه حضور مردم در این جشنواره گفت: جشنواره به معنای اجرای رایگان موسیقی نیست و برآورد صورت گرفته نشان می‌دهد ۶۰۰ میلیون تومان برای برگزاری این جشنواره نیاز است که باید نیمی از آن از طریق بلیت فروشی تأمین شود و نیم دیگر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و احتمالاً استانداری تأمین می‌شود.

وی در خصوص قیمت بلیت‌های این جشنواره نیز گفت: تمام بلیت‌های این جشنواره از طریق سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.ir به فروش می‌رسد که قیمت بلیت‌های آن برای سه کنسرت پاپ از ۴۵ تا ۱۰۰ هزار تومان است و برای سایر کنسرت‌ها نیز از ۳۰ تا ۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

شهسواری تصریح کرد: ساعت و محل اجراها نیز در سایت ایران کنسرت لحاظ شده است و اجرای برنامه‌ها در تالار انتظار، سالن سینمایی انتظار و تالار وحدت خواهد بود و یکی از اجراها نیز در محل ورزشگاه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

رئیس انجمن موسیقی کرمانشاه یادآور شد: شب‌های برگزاری جشنواره هر شب به یک نام نامگذاری شده است، بطور مثال در یکی از شب‌ها، شب تنبور خواهیم داشت که برگزیدگان جشنواره کهن آواهای تنبور در آن به اجرای برنامه خواهند پرداخت و ورود عموم برای این برنامه‌ها آزاد و رایگان است.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین