کد خبر: ۲۵۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۰
شرکت گوگل در حال آزمایش یک رابط کاربری جدید برای سیستم احراز هویت دو مرحله‌ ای خود است تا این سیستم را از لحاظ بصری با سایر محصولات خود یکپارچه کند.
  شرکت گوگل در حال آزمایش یک رابط کاربری جدید برای سیستم احراز هویت دو مرحله‌ ای خود است تا این سیستم را از لحاظ بصری با سایر محصولات خود یکپارچه کند.

این روزها و با گسترش استفاده از اینترنت، مبحث امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. شما باید تلاش کنید تا همواره امن‌ترین شرایط و وضعیت ممکن را برای حساب‌های کاربری فعال خود ایجاد کنید.

یکی از حساب‌‌های کاربری که می‌تواند اطلاعات حیاتی و شخصی شما را شامل شود، حساب کاربری گوگل است که این روزها به وفور از آن استفاده می‌شود. حساب کاربری گوگل شما که در واقع همان جیمیل هم محسوب می‌گردد، می‌تواند اطلاعاتی مانند اطلاعات تماس، رمزهای عبوری که برای سایت‌های مختلف از آن استفاده می‌کنید و حتی ایمیل‌های با اهمیت تجاری شما را شامل شود. بنابراین اگر فردی سودجو و ناشناس بتواند وارد حساب کاربری جیمیل یا گوگل شما شود، امنیت اطلاعات شما زیر سوال رفته و می‌تواند سوء استفاده‌های جبران ناپذیری را به بار آورد.

سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای قابلیتی است که همه باید آن را در حساب‌های کاربری گوگل خود داشته باشند، اما سیستم سنتی ارسال پیامک و روش‌های احراز هویت گوگل می‌توانند اندکی خسته کننده باشند.

در سال 2016،‌ غول ساکن مانیتن ویو تأیید دو مرحله‌ای را به دستگاه‌های مبتنی بر اندروید اضافه کرد و هم اکنون توسعه دهندگان در حال آزمایش کردن دو طرح جدید هستند.

در تصویر دوم بخش گالری نسخه کنونی، در تصویر سوم و چهارم می‌توانید دو طرح جدید را مشاهده کنید.

دو نسخه جدید دارای رابط کاربری مدرن‌تری نسبت به نسخه قدیمی هستند و تفاوت هرکدام با دیگری تنها در محل قرارگیری دکمه‌های بله (Yes) و خیر (No) است که در یکی محل قرارگیری آن‌ها به صورت عمودی و در دیگری به صورت افقی نمایش داده می‌شوند.

نتیجه این تغییرات به صورت قریب به یقین در به روز رسانی‌های سمت سرور است و از این رو احتمالاً هم اکنون به صورت جهانی در دسترس نیستند و به تدریج برای همه کاربران منتشر می‌شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین