|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۵۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت که واشنگتن اقدامات بیشتری برای پاسخگو کردن عوامل قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد آل سعود انجام خواهد داد.
 مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت که واشنگتن اقدامات بیشتری برای پاسخگو کردن عوامل قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد آل سعود انجام خواهد داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، پمپئو که در مجارستان به سر می برد، اظهار داشت، آمریکا به تحقیقات در مورد قتل خاشقچی ادامه خواهد داد و در این خصوص «لاپوشانی» نخواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که واشنگتن اقدامات بیشتری برای پاسخگو کردن همه کسانی که مسئول قتل خاشقچی هستند، انجام می دهد.

خاشقچی دوم اکتبر (دهم مهر) در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید. ریاض ابتدا قتل وی را انکار کرد اما در نهایت اعتراف کرد که این روزنامه نگار توسط عوامل سعودی کشته شده است.

دولت آمریکا که ارتباطات نزدیکی با دولت سعودی دارد به دنبال این رسوایی تلاش کرد تا بر آن سرپوش بگذارد، اما نمایندگان کنگره آمریکا خواستار واکنش کاخ سفید شده اند. مایکل مک کول نماینده جمهوریخواه تگزاس در مجلس نمایندگان و رئیس جمهوریخواهان در کمیته امور خارجی در بیانیه ای اعلام کرد: هر کسی که در این جرم وحشتناک دخیل باشد باید شناسایی و پاسخگو شود.

رسانه‌های آمریکایی پیشتر اعلام کرده بودند که آژانس مرکزی اطلاعاتی این کشور (سیا) به این نتیجه رسیده که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به طور مستقیم دستور قتل خاشچقی را صادر کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز نیز اخیرا در همین ارتباط گزارش داد که آژانس امنیت ملی آمریکا اخیراً با مرور فایل‌های صوتی شنود شده از ولیعهد سعودی، دریافته است که وی یکسال قبل در محفلی خصوصی، درخواست قتل خاشقچی را به علت اظهارنظرهای جنجالی او مطرح کرده بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین