|
|
امروز: جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
مراسم تشییع پیکر آیت‌الله حاج شیخ محمدرضا قبادی آدینه‌وند استاد برجسته حوزه با حضور، علما، اساتید، شاگردان، طلاب و اقشار مختلف برگزار شد.
پیکر آن مرحوم با اقامه نماز میت توسط آیت‌الله محفوظی از مقابل مسجد امام حسن عسکری(ع) تشییع و در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

در این مراسم آیت‎الله حسینی بوشهری، حجت‎الاسلام میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان، حجت‎الاسلام والمسلمین ملکا، مسئولان استان و اساتید حوزه علمیه قم و لرستان برگزار شد.

همچنین مراسم بزرگداشت این عالم ربانی امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

آیت‌الله حاج شیخ محمدرضا آدینه وند یکی از علمای برجسته لرستان عصر یکشنبه در سن 85سالگی در قم به دیار باقی شتافت.

آیت‌الله آدینه وند که به نحوی لرستانی معروف است از علمای برجسته شهرستان کوهدشت است. زادگاه وی روستای گرخوشاب طرهان کوهدشت است که در سال 1308دیده به جهان گشود.

ایشان از همان دوران کودکی در تحصیل علم و دانش بسیار کوشا بود به طوری که با تلاش و تمرین بسیار با اتکای به ذوق هنری خویش و بهره‌گیری از سرمشق اساتید خط و خوشنویسی همچون مرحوم علی اصغر کاظمی و...به سرحد کسب مهارت خوشنویسی دست یافت.

پدرش مرحوم علیخان قبادی آدینه‌وند از جمله مغزهای متفکر و حکمای متبحر عصر خود بوده است بنا به تقریری از مرحوم عیدی عباسی گراوند که مرقوم داشته است، در سن 14سالگی با چهره ایشان آشنا شده و شیفته الفاظ شیرین و گفتار نمکین و اشعار وزین او می‌گردد، درباره ایشان (مرحوم علیخان) می‌نویسد: «چنان به دین مقدس اسلام پایبند بود که کوچکترین انحرافی از هرکس و مقام مشاهده می‌نمود بدون اغماض به معروفش همت می‌گماشت، این اقدام خداپسندانه وی باعث می‌شود تا طبقه محروم از تجاوز خوانین زورگو تا حدودی در امان باشند.

وی در ادامه می‌نویسد مطلب دیگری که باید ذکر شود عقیده ایشان درباره تربیت اولاد بود، همواره می‌فرمود: والدین مسئول تربیت اولاد هستند و مکلفند آنان را مسلمان بار آورند در غیر این صورت مدیون هستند، به حکم این عقیده فرزندانش را مسلمان تربیت نمود و درس خداپرستی و ایثار ایشان در باز ماندگان اثر بخشیده بود».

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین