|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۵۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰
وزیر اقتصاد آلمان با هشدار به احتمال خطر رقابت تسلیحاتی جدید بین واشنگتن-مسکو گفت، در صورت عملگرایانه رفتار کردن آمریکا، روسیه آماده رفع نگرانی‌های غرب خواهد بود.
 وزیر اقتصاد آلمان با هشدار به احتمال خطر رقابت تسلیحاتی جدید بین واشنگتن-مسکو گفت، در صورت عملگرایانه رفتار کردن آمریکا، روسیه آماده رفع نگرانی‌های غرب خواهد بود.

به گزارش فارس، به دنبال تنش اخیر آمریکا و روسیه بابت امور تسلیحاتی از جمله معاهده موشک‌های میانبرد اتمی، وزیر اقتصاد و انرژی آلمان یکشنبه در مصاحبه‌ای در زمینه بروز رقابت تسلیحاتی جدید بین مسکو - واشنگتن هشدار داد.

به نوشته «اسپوتنیک» «پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد و انرژی آلمان در مصاحبه با روزنامه «ولت زونتاگ» ابراز امیدواری کرد که سرانجام روسیه و آمریکا به تفاهم برسند.

 وی در این مصاحبه افزود تصور شکل نگرفتن مسابقه مجدد تسلیحاتی بین این دو کشور که البته موضع مذاکراتی ما را تضعیف می‌کند، اشتباه خواهد بود.

 پیتر آلتمایر گفت که اگر اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها توانایی و عزم خود را  در عمل نشان دهند، آنگاه روسیه نیز آماده رفع نگرانی‌های غرب خواهد بود.

وزیر اقتصاد و انرژی آلمان گفت که اگر طرف‌های درگیر در نهایت خواهان خلع سلاح واقعی هستند، نباید از قبل به طور قطعی هیچ ‌گزینه‌ای را رد کنند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز هفته گذشته گفت که مسکو تمام ابزارهای نظامی- فنی برای واکنش نشان دادن به خروج ناگهانی آمریکا از معاهده موشک‌های میان برد اتمی مربوط به جنگ سرد را در اختیار دارد.

به دنبال اعلام ناگهانی آمریکا مبنی بر خروج از معاهده موشک‌های میانبرد اتمی در شش ماه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز گفت که این کشور تعهدهای خود در این معاهده را تعلیق می‌کند.

آمریکا، روسیه را به نقض معاهده موشک‌های میانبرد اتمی مربوط به سال 89 میلادی متهم می‌کند.  مسکو نیز در مقابل با رد این ادعا ، واشنگتن را به تلاش برای خروج از این معاهده به بهانه‌های واهی متهم می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین