|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۵۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
پیشتر مقامات تونس در میان فشارهای انجمن‌های دفاع از حقوق بشر اجرای احکام اعدام از سال ۱۹۹۱ را به حالت تعلیق درآورده بودند.
 دستگاه قضایی تونس حکم حبس ابد هفت تن از متهمان تروریستی را صادر کرد که در سال ۲۰۱۵ به موزه ملی «باردو» در پایتخت این کشور و تفرجگاه ساحلی در «سوسه» حمله کرده بودند.

 سفیان السلیطی، سخنگوی دادستان کل تونس گفت، دیگر متهمان این حملات به زندان ما بین شش ماه تا ۱۶ سال محکوم و ۲۷ متهم دیگر نیز تبرئه شدند.

به نقل از اسکای نیوز، درباره این دو پرونده که دادگاه بدوی تونس آن را به دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده، هیچ حکم اعدامی صادر نشده است.

پیشتر مقامات تونس در میان فشارهای انجمن‌های دفاع از حقوق بشر اجرای احکام اعدام از سال ۱۹۹۱ را به حالت تعلیق درآورده بودند.

۲۶ ژوئن ۲۰۱۵ دو فرد مسلح شروع به تیراندازی کرده و در اثر آن یک گردشگر در اتوبوسی که در مقابل موزه باردو پارک کرده بود، کشته شد. همچنین در میان قربانیان این حادثه ۲۲ تن از نیروهای امنیتی تونس، چهار فرانسوی، سه ژاپنی و دو اسپانیایی وجود داشتند.

در شهر سوسه در شرق تونس هم یک فرد مسلح به نام سیف الدین الرزقی به تفرجگاه ساحلی در همین تاریخ حمله کرد و به دنبال آن ۴۰ تن که ۳۰ تن از آنها از توریست‌های انگلیسی بودند، جان باختند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین