کد خبر: ۲۵۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
کمپانی انویدیا با در اختیار داشتن بهترین سخت افزارها و تجهیزات برای استخراج ارزهای دیجیتال، عملکرد خوبی در بازار داشته است. هیچ‌گاه درآمد انویدیا از ارز دیجیتال شفاف سازی نشده است.
 کمپانی انویدیا با در اختیار داشتن بهترین سخت افزارها و تجهیزات برای استخراج ارزهای دیجیتال، عملکرد خوبی در بازار داشته است. هیچ‌گاه درآمد انویدیا از ارز دیجیتال شفاف سازی نشده است.

بنا بر گزارش های منتشر شده از وب سایت Markets Insider، فعالیت های شرکت انویدیا در زمینه ارزهای دیجیتال تاکنون 1.95 میلیارد دلار درآمد برای این شرکت به همراه داشته است.

اگرچه این شرکت در بیانیه مالی خود درآمد مربوط به ارز دیجیتال را 602 میلیون دلار اعلام کرد، اما میچ استیوس، تحلیلگر رویال بانک کانادا مدعی شد رقم واقعی درآمد، حداقل سه برابر رقم اعلام شده از سوی کمپانی است. وی در این باره گفت:

کمپانی انویدیا به صورت رسمی اعلام کرد که از فعالیت های مربوط به ارز دیجیتال و بلاک چین، 602 میلیون دلار درآمد داشته؛ اما ما معتقدیم که در همان بازه زمانی، درآمد انویدیا از ارز دیجیتال 1.95 میلیارد دلار بوده است.

کولت کرس، مدیر بخش مالی شرکت انویدیا در سه ماهه سوم سال 2018 به سرمایه گذاران اعلام کرد که انتظار هیچگونه درآمدی از فعالیت های مربوط به ارز دیجیتال نداشته باشند. در این زمان، تعطیل شدن فعالیت ها در بازار ارز دیجیتال، منجر به کاهش قیمت سهام این کمپانی شد.

اگرچه مدیر مالی انویدیا خروج این شرکت از ارز دیجیتال را از پیش برنامه ریزی شده خواند، اما در طول 5 ماه گذشته، بسیاری از تحلیلگران کم رنگ شدن حضور این کمپانی در بازار ارزهای دیجیتال را به کاهش 85 درصدی ارزش آن نسبت دادند.

رویال بانک کانادا در گزارش جدید خود مدعی شد که انویدیا، بیش از آن چیزی که در اواخر سال گذشته رسما اعلام کرد، در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارد. میچ استیوس، تحلیلگر این بانک، درآمد حاصل از تجهیزات استخراج انویدیا از آوریل 2017 تا جولای 2018 را چیزی حدود 2.75 میلیارد دلار تخمین زده است.

لازم به ذکر است؛ این ارقام را نمی توان رسما تایید کرد. علاوه بر این، به گفته استیوس، کمپانی انویدیا کنترل 75 درصد از بازار پردازنده های گرافیکی مرتبط با بازار ارز دیجیتال را در اختیار داشته است.

سهام کمپانی انویدیا از 25 تا 29 ژانویه چیزی حدود 18 درصد کاهش یافت. لازم به ذکر است؛ چنین افتی در کوتاه مدت، در میان کمپانی های بزرگ تکنولوژی بی سابقه بود. جالب است بدانید که تحلیلگران بر این باورند که به طور کلی، کاهش تقاضای GPU های گیمینگ، بیش از درگیری های کمپانی در بازار ارزهای دیجیتال، بر عملکرد آن تاثیرگذار بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین