|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۲۵۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا با تکرار اتهام علیه رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا، گفت مدت ها است زمان گفت و گو با مادورو پایان یافته است. کشورهای جهان در حمایت از خوان گوایدو به ما بپیوندند.
نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا با تکرار اتهام علیه رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا، گفت مدت ها است زمان گفت و گو با مادورو پایان یافته است. کشورهای جهان در حمایت از خوان گوایدو به ما بپیوندند.

به گزارش ایرنا، الیوت آبرامز روز پنج شنبه با حضور در نشست خبری وزارت امور خارجه آمریکا، افزود: ما از کشورها می خواهیم که گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت به رسمیت بشناسند و در پاسخ به درخواست او برای کمک فوری بین المللی بشردوستانه به منظور پاسخگویی به نیازهای مردم ونزوئلا به آمریکا ملحق شوند.

این در حالی است که آمریکا در دو سال گذشته شدیدترین تحریم ها را علیه نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی و دولت ونزوئلا تحمیل و اوضاع اقتصادی این کشور را وخیم کرده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 23 کشور اروپایی هم گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته اند، افزود: به طور کلی تعداد کشورهایی که در جهان گوایدو را به رسمیت شناخته اند به 48 کشور رسیده است.

نماینده ویژه آمریکا برای دخالت در امور ونزوئلا ادامه داد: مکزیک و اروگوئه دیروز و امروز گروه بین المللی تماس درباره ونزوئلا ایجاد کرده اند. به جای اینکه این گروه بخواهند با مادورو تماس بگیرند و گفت و گو کنند به آنها پیشنهاد می دهیم که با رسمیت شناختن گوایدو به ما بپیوندند.
آبرامز اضافه کرد: آنها به درخواست او برای ارسال کمک های فوری به مردم ونزوئلا پاسخ دهند. هرگونه دعوت مادورو به مذاکره به نفع او خواهد بود چرا که او عادت دارد از این طریق برای خود زمان بخرد.
وی تاکید کرد از نظر ما مادورو مشروعیت قانونی ندارد. زمان برای گفت و گو با مادورو مدت ها است به پایان رسیده است. هر روزی که مادورو در قدرت بماند به معنای آن است که مخالفان در زندان بمانند و مورد آزار قرار گیرد یا اینکه ونزوئلایی ها غذا و دارو نداشته باشند.
نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا اظهار کرد: تفاوت مادورو و گوایدو در همین جا معلوم می شود چرا که گوایدو برای کمک به مردم درخواست می کند اما مادورو به مسدود کردن دسترسی به این کمک ها ادامه می دهد.
آبرامز خاطرنشان کرد: آمریکا با همکاری کشورهای منطقه ای به ارسال و پشتیبانی کمک های بشردوستانه برای مردم ونزوئلا اقدام می کند. کمک های ما شامل غذا، تجهیزات غذایی، تجهیزات پزشکی به کلمبیا ارسال شده و قابل رسیدن به مردم ونزوئلا است اگر هر چه سریعتر ایمنی و امکانات تدارکاتی آن فراهم شود.
وی ادامه داد: ما از همه کشورها، نهادهای بین المللی و خصوصی می خواهیم که به درخواست دولت موقت ونزوئلا برای ارسال کمک های بشردوستانه به مردم رنج دیده ونزوئلا پاسخ دهند.

**محدودیت ویزایی برای مقامات ونزوئلا
نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا با اعلام برخی محدودیت ها و ممنوعیت های ویزایی برای اعضای مجلس که او آن را نامشروع خواند، گفت: آنها با استفاده از قدرت های قانون اساسی و مجلس ملی نامشروع، نهادهای دمکراتیک را از بین برده اند.
آبرامز با بیان اینکه اطلاعات ویزایی محرمانه است و نمی تواند اسامی این افراد را بگوید، افزود: تنها می توانم بگویم که همچنان علیه کسانی که نهادهای دمکراتیک ونزوئلا را نابود می کنند، اقدام می کنیم.
از حدود دو هفته پیش، خوان گوایدو رئیس مجلس ونزوئلا با فراخوان مخالفان دولت، در خیابان خود را رئیس جمهوری این کشور خواند و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم بلافاصله او را به رسمیت شناخت.
این در حالی است که ارتش و مقامات دیوان عالی قضایی این کشور، بر حمایت از مادورو تاکید دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین