|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۰
کد خبر: ۲۵۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
این مقام کرد عراقی با اشاره به رویکرد کردستان عراق برای توسعه روابط با کشورهای همسایه تاکید کرد: مرز مشترک و تاریخ و فرهنگ مشترک میان ما و ایران به معنای آن است که ما با هم هستیم و روابط ما با یکدیگر استمرار دارد.
مسئول روابط خارجی اقلیم کردستان عراق گفت: ایران همواره پشتیبان کردها بوده است و ما روابط خوب با جمهوری اسلامی ایران و تقویت آن را افتخاری برای خود می دانیم.

 'فلاح مصطفی' چهارشنبه شب طی سخنانی در مراسم چهلمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در مجموعه 'سعد عبدالله' در شهر اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق گفت: ما گذشته خود را به یاد داریم، ایران در بمباران شیمیایی حلبچه، در وقایع سال 1991 و در جنگ با داعش همکار و پشتیبان ما بود.

این مقام کرد عراقی با اشاره به رویکرد کردستان عراق برای توسعه روابط با کشورهای همسایه تاکید کرد: مرز مشترک و تاریخ و فرهنگ مشترک میان ما و ایران به معنای آن است که ما با هم هستیم و روابط ما با یکدیگر استمرار دارد.

فلاح مصطفی گفت: خوشحالیم که جمهوری اسلامی ایران از نخستین کشورهایی بود که در اقلیم کردستان کنسولگری خود را بنا نهاد و از این طریق خدمات روادید به مردم ما ارائه کرد و همچنین باعث گسترش روابط تجاری و اقتصادی، فرهنگی و آموزشی شد.

وی افزود: روابط ما بین جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق مایه افتخار ماست و ما خواهان توسعه روزافزون آن هستیم.

'مرتضی عبادی' سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل نیز طی سخنانی در این مراسم، با ذکر زمینه های بروز و نقش رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، به تشریح دستاوردهای نظام اسلامی در حوزه های مختلف پرداخت.
وی همچنین با یاداوری دیدار رسمی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان از عراق، مناسبات دو جانبه فی مابین جمهوری اسلامی ایران و کردستان عراق در بخش های مختلف را عمیق و پیوند های مردمی تاریخی و فرهنگی موجود را ناگسستنی توصیف کرد.

در این آیین باشکوه به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی، مسئولان عالیرتبه، شخصیت های سیاسی، فرهنگی، علمی و دینی و فعالان اقتصادی کردستان عراق از جمله وزرای داخله و برنامه ریزی، نمایندگان پارلمان و روسای فراکسیون ها و استانداران اربیل و سلیمانیه حضور داشتند.

سرکنسول ها و دیپلمات های خارجی مقیم، روسای احزاب سیاسی، مقامات عالی اداری، علمی، دانشگاهی و دینی، روسای عشایر و نیز سرمایه گذاران، صاحبان شرکتها و بازرگانان و اقشار مختلف علاقمندان نظام جمهوری اسلامی ایران در این مراسم حضور پررنگی داشتند.
شرکت کنندگان در این مراسم پیام تبریک خود را به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ابراز و برای دولت و ملت ایران موفقیت های بیشتر آرزو کردند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین