|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۲۵۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
این پرسشنامه ها ذیل نام معاونت توسعه فناوری مطالعات سینمایی با نشان جشنواره فیلم فجر پخش می‌شود که در این باره محمود اربابی به ایسنا توضیح داد: این اتفاق هر سال از طرف معاونت انجام می‌شود و زمینه‌های مختلفی را هم در بر می‌گیرد.
معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی از انجام چند پژوهش در حوزه سینما ، در سالن های مختلف برگزار کننده جشنواره فیلم فجر همزمان با این رویداد خبر داد.

 در برخی سالن های سینمایی از جمله سالن های مردمی جشنواره فجر یکسری فرم‌های نظرسنجی به مخاطبان داده شده که سوالات مختلفی را مطرح کرده است.

این پرسشنامه ها ذیل نام معاونت توسعه فناوری مطالعات سینمایی با نشان جشنواره فیلم فجر پخش می‌شود که در این باره محمود اربابی به ایسنا توضیح داد: این اتفاق هر سال از طرف معاونت انجام می‌شود و زمینه‌های مختلفی را هم در بر می‌گیرد.

وی افزود: امسال همزمان با جشنواره فیلم فجر ۴ پژوهش را در حوزه‌های مختلف از جمله روند برگزاری جشنواره، مواجهه مخاطبان با فیلمها و سیاستهای سینما در کشور را بررسی میکنیم.
معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی در توضیح بیشتر این پرسشنامه ها بیان کرد: یکی از این پژوهشها به نظام برگزاری جشنواره مانند انتخاب سالنها و برنامه های نمایش برمی‌گردد و یکی دیگر به پژوهش از بعضی مخاطبان در مواجهه با فیلمها، تا مشخص شود نظر کلی و احساس آنها نسبت به فیلم‌های جشنواره چه بوده که بتوانیم از این طریق برای تولیدات سال بعد برنامه ریزی بهتری کنیم.

اربابی در ادامه خاطرنشان کرد: یک پژوهش دیگر به کلیات سازمان سینمایی و جشنواره مثل نظرسنجی درباره بخش ملی و جهانی جشنواره فیلم فجر و یا بخشهای جنبی این جشنوارهها بر می گردد که این موارد تخصصی فقط در سینمای رسانهها یا سالنهایی که مربوط به اعضای خانه سینما و صاحبان آثار باشد توزیع خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: یک مورد پژوهش دیگر هم به بعضی مسائل خاص مربوط می شود، یعنی برای فیلمها به فراخور موضوع با رویکردهای هنری و محتوایی پرسشنامه طراحی می شود. این نظر سنجی از تمامی مخاطبان سبب میشود که بتوانیم بررسی کنیم آیا مسائل هنری و محتوایی در فیلمها از نظر مخاطبان هم وجود دارد یا خیر، تا اگر اینطور نبود سینماگران بتوانند از این نتایج در برنامه ریزی آینده بهره ببرند.

او در پاسخ به اینکه آیا امسال هم برای فیلمها این نظرسنجی انجام می‌شود یا خیر؟ گفت: بله انجام می‌شود اما فعلاً رویکردهای پرسشنامه ها برای هر فیلم ذکر نمی شود تا نتایج مشخص شود.

به گفته اربابی نتایج این پژوهشها تا پیش از پایان سال مشخص خواهد شد و نتایج دوره های قبل هم در سایت سازمان سینمایی موجود است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین