|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۲۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
در حالی که خانواده‌های نظامیان ربوده شده لبنانی به شدت به روند پیگیری پرونده فرزندانشان معترض هستند، تمام سلام از آنکارا درخواست کمک کرد.
به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط»، تمام سلام، نخست وزیر لبنان اعلام کرد: پرونده نیروهای نظامی ربوده شده از سوی گروه‌های تندرو در شرق لبنان پیچیده است و مذاکرات برای آزادسازی آن‌ها در سایه کشتار و مورد هدف قرار گرفتن نظامیان لبنانی متوقف و دشوار شده است.

تمام سلام در ادامه گفت: با این حال ما همچنان در حال رایزنی با دولت ترکیه هستیم تا ببینیم چگونه این کشور می‌تواند به ما کمک کند.

نخست وزیر لبنان قبل از ترک کشورش به مقصد نیویورک تاکید کرد که دولت لبنان در پرونده نظامیان گروگان گرفته شده کوتاهی نکرده و تمام تلاش خود را برای آزادی آن‌ها انجام می‌دهد اما نمی‌تواند به خانواده‌های این افراد تضمین دهد چرا که هیچ ضمانتی درباره اقدامات تروریست‌ها وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در سایه وضعیت ملتهب فعلی در منطقه از هرگونه تلاشی برای حل این مشکل دریغ نمی‌کند، گفت: ما پیش از این از ترکیه درخواست کمک کردیم اما این کشور نتوانست به ما کمکی کند چون درگیر پرونده گروگان‌های خود در موصل بود اما امروز با آزادی این افراد، امکان از سرگیری گفت‌و‌گوها وجود دارد.

سلام با اشاره به اینکه پرونده مبارزه با تروریسم را با خود به سازمان ملل خواهد برد، گفت: مشغله فکری بزرگ لبنان که به سازمان ملل ارائه می‌کند، مبارزه با تروریسم در تمامی سطوح است. حمایت‌های بین‌المللی لبنان در موضوع آوارگان سوریه بسیار ضعیف است و لبنان خواستار حمایت‌های بین‌المللی به شکلی بهتر است.

همزمان با این سخنان سلام، خانواده‌های نظامیان ربوده شده با بستن مسیرها اعتراض خود را به روند پیگیری پرونده فرزندانشان اعلام کردند.

همچنین هیات علمای مسلمین در بیانیه‌ای اعلام کرد که راه‌حل این مشکل به دست دولت قطر نیست و کسانی در داخل دولت لبنان هستند که روند مذاکرات را به تعویق می‌اندازند.

خانواده های نظامیان ربوده شده با آتش زدن لاستیک‌ها، مسیر بین‌المللی بیروت – دمشق در نقطه «ضهر البیدر» را بستند و تهدید کردند تا زمان آزاد شدن فرزندانشان به اقدامات اعتراضی خود ادامه می‌دهند.

این خانواده‌ها در حالی که دولت لبنان را دولت منتخب خود نمی‌دانستند، از سعد حریری، نخست وزیر پیشین لبنان خواستند اقدامی برای بازگرداندن ربوده‌شدگان انجام دهد.

دو گروه تروریستی داعش و النصره شرط کردند این نظامیان را در صورت آزادی افراد بازداشت شده خود در لبنان که در حال حاضر در زندان به سر می‌برند، آزاد خواهند کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین