|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۲۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
همزمان با آغاز حملات هوایی آمریکا و متحدانش به اهداف داعش در سوریه، این گروه شبه‌نظامی بخش جدیدی از مجموعه نوارهای ویدئویی خود را منتشر کرد؛ این بار جان کانتلی، یکی از گروگان‌های انگلیسی.
به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، در یک نوار ویدئویی تبلیغاتی، جان کانتلی، روزنامه‌نگار آزاد انگلیسی که برای روزنامه‌های ساندی‌تامیز و تلگراف کار کرده، پشت یک میز نشسته و یک لباس نارنجی رنگ به تن دارد. این لباس نارنجی به لباس‌هایی که زندانیان در گوانتانامو به تن دارند، اشاره می‌کند.

وی از روی یک متن می‌خواند و توضیح می‌دهد که چطور مشارکت آمریکا در جنگ سوریه منعکس‌کننده مصیبت‌ها و بدشانسی‌هایش در ویتنام خواهد بود.

کانتلی گفت: در این برنامه شاهد خواهد بود که چطور دولت‌های غربی بدون توجه به درس‌های گذشته به سرعت به سوی یک جنگ تمام عیار در عراق و سوریه در حرکتند. از آن زمان شاهد بوده‌ایم که ویتنام در یک وضعیت آشفته و غم‌انگیز قرار دارد.

این اظهارات پنج دقیقه و 55 ثانیه‌ای دومین سخنرانی اجباری در یک هفته اخیر است که نخستین سخنرانی روز پنج‌شنبه منتشر شد. مساله قابل توجه این است که چطور داعش قصد دارد تا با استفاده از اشخاص غربی، نظرات آمریکا را تغییر دهد.

جان کانتلی، سخنان خود را اینگونه آغاز می‌کند: بیایید به طور مستقیم به نقل قولی از مایکل شوئر، رئیس سابق سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا (سیا) که از او به دلیل دانشش از خاورمیانه تقدیر می‌کند، آغاز می‌کند و می‌گوید: اجازه دهید با صراحت به نقل قولی از شوئر بپردازم: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا کوچکترین نیتی برای شکست داعش ندارد.

وی سپس نقل قول دیگری از توماس کین، فرماندار پیشین نیوجرسی را که به گفته وی به ناکامی مقام‌های اطلاعاتی در مهار تهدید فزاینده علیه آمریکا اذعان کرده، مطرح می‌کند.

کانتلی در ادامه می‌افزاید: دولت‌های غربی از سرعت بالای رشد داعش غافلگیر شدند.

جان کانتلی 22 نوامبر سال 2012 میلادی با جیمز فولی، یکی از خبرنگاران آمریکایی در یکی از جاده‌های سوریه واقع در 25 مایلی مرز ترکیه ربوده شدند.

نسخه این سخنرانی امروز (سه‌شنبه) با عنوان «همزمان با فرود بمب‌های آمریکا، گروگان‌ انگلیسی داعش نسبت به یک ویتنام دیگر هشدار می‌دهد» در یکی از روزنامه‌های آمریکایی منتشر شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین