|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۲۵۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰
ال کلاسیکوی کوپا دل ری برای «سانتیاگو سولاری» و کهکشانی ها بزرگ ترین آزمون برای محک زدن رستاخیرشان است؛ رستاخیزی که پاداشی به نام رستگاری برای آنها به ارمغان خواهد آورد.
 ال کلاسیکوی کوپا دل ری برای «سانتیاگو سولاری» و کهکشانی ها بزرگ ترین آزمون برای محک زدن رستاخیرشان است؛ رستاخیزی که پاداشی به نام رستگاری برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی جامع نوشت: فاصله آخرین اِل کلاسیکو تا تازه ترین آن یکصد روز است و پاداش رئال مادرید در ازای پیروزی در تازه ترین آن، تنها رسیدن به فینال جام حذفی اسپانیا نخواهد بود.

هنگامی که این 2 تیم در اکتبر سال گذشته در نیوکمپ به مصاف یکدیگر رفتند، صفحه نمایشگر بزرگ ورزشگاه نتیجه 5 بر یک را به سود بارسا نشان می داد؛ بازی که در جریان آن «لوئیس سوآرز» سه گل زد و کلیدی ترین بازیکن آنها هم به دلیل مصدومیت از روی سکوها نظاره گر بازی بود.

روز بعد «یولن لوپتگی» به دلیل آنچه باشگاه «عدم تطبیق کیفیت مجموعه کهکشانی ها با نتایج این تیم» توصیف کرد، از سمتش اخراج شد؛ آبی اناری ها صدر نشین بودند و سفیدپوشان در رده نهم جدول دست و پا می زدند و تمام این بلاها را بارسلونایی به سر آنها آورده بود که «لیونل مسی» را هم در اختیار نداشت.
با این تفاسیر، احتمال غیبت دوباره مسی در بازی فرداشب زیاد باعث سرخوشی رئالی ها نخواهد بود؛ غیبتی که به دلیل درد در ناحیه ران پا، مسی و ارنستو والورده را در دو راهی قرار داده است.
در صورتی که مسی بازی کند که البته با توجه به اظهارات خوشبینانه والورده زیاد هم بعید به نظر نمی رسد، بی شک دال بر آمادگی او است.
کاتالان ها تاکید کرده اند که با توجه به یک ماه سخت و نفس گیری که پیش روی این تیم قرار داد، آنها به هیچ عنوان کاپیتان خود را به خطر نمی اندازند.
تساوی 2 بر 2 آبی اناری ها در بازی مقابل والنسیا بدان معنا بود که اختلاف امتیاز آنها با اتلتیکو مادرید 6 و با رئال به 8 افزایش پیدا کرده است اما با توجه به بازی های حساس پیش روی آنها در چهار هفته آتی (اتلتیکو بیلبائو، سویا، رئال مادرید) مغرور شدن زیاد کار عاقلانه ای به نظر نمی رسد.
این در حالی است که در فاصله بازی های مذکور 2 بازی رفت و برگشت در لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیون نیز تعبیه شده است؛ رقابتی که بی شک برای آبی اناری ها در فصل جاری حکم جام مقدس را دارد و شاید تنها عنوانی باشد که آنها پس از سال ها ناکامی به معنای واقعی برای فتح آن ولع دارند.
برخی از منتقدان مدعی شده بودند که بهترین گزینه برای بارسلونا در مسیر رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، کنار کشیدن از جام حذفی است؛ ادعاهایی که ماه گذشته مسی مجبور شد تا قویا آنها را تکذیب کند.
وی در این باره اظهار داشت: گفته می شود ما جام حذفی را جدی نمی گیریم و علاقه ای به فتح آن نداریم اما این ادعاها کاملا بی اساس است.
از سوی دیگر، حرارت جدال با رئال مادرید ایجاب می کند که این بازی تحت هیچ شرایطی دست کم گرفته نشود؛ علاوه بر این، بازگشت هیجان انگیز آنها مقال سویا در یک چهارم نهایی نشان داد که کنار کشیدن و تسلیم شدن هیچ جایی در تعالیم غول های کاتالان ندارد.
در سوی دیگر نبرد، «انتقام» نشسته است؛ انهدام مادریدی ها در پاییز، پایان تحقیر آمیز روندی خجالت آور برای آنها بود اما مسیر حرکت کهکشانی ها با وجود نزولی محسوس در ابتدای سال نو میلادی، به طور کلی صعودی بوده است.
و گواه این موضوع نیز اظهارات اخیر والورده است؛ وی در این مورد اظهار داشت: از لحاظ روانی آنها در برهه پیچیده و حساس قرار داشتند اما هم اکنون شرایط متفاوتی دارند.
رئالی ها این فرصت را دارند تا شتاب بگیرند در واقع آنها امیدوارند تا با شکست بارسا در 2 بازی رفت و برگشت، حتی در رقابتی دست پایین تر همچون کوپا دل ری، جلوی حرکت مهار نشدنی آنها را بگیرند و به اصطلاح شاگردان والورده را زمین گیر کنند.
سانتیاگو سولاری پس از پیروزی یکشنبه تیمش مقابل آلاوز، تاکید کرد که تیم تحت هدایت وی آمادنه نبرد است، نتایج اخیر این تیم هم بر این موضوع صحه می گذارد به ویژه بازی آنها مقابل سویا.
با این وجود، بازی مقابل بارسا برای سولاری به عنوان سرمربی، بزرگ ترین آزمون است؛ او به جوانانش اعتماد کرده اما «آلوارو اودریوزولا»، «سرخیو رگیلون» و به ویژه «وینیسیوس جونیور» چگونه اولین ال کلاسیکوی زندگی شان را آن هم در نیوکمپ اداره خواهند کرد؟
این در حالی است که شخص سولاری و آینده اش نیز روی لبه تیغ قرار دارد؛ او اگرچه تا سال 2021 با رئال قرارداد دارد اما وضعیت وی به احتمال فراوان در تابستان بازبینی خواهد شد و بازی هایی حساس و بزرگ نظیر ال کلاسیکوی فرداشب، بدون شک نخستین چیزی است که به ذهن «فلورنتینو پرز» هجوم برده و تصمیم او را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
با وجود اینکه پرستیژ و اعتبار جام حذفی اسپانیا برای بارسلونا در حال حاضر در مقایسه با لالیگا و لیگ قهرمانان کمرنگ شده است اما آنها در چهار فصل اخیر از این تورنمنت هم نگذشته و آن را تصاحب کرده اند.
اما یک جام داخلی می تواند کمک زیادی به سولاری برساند؛ در واقع برخلاف بارسایی ها، برای رئال چیزی بیشتر از یک جام طلایی روی میز قمار قرار دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین