|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۲
کد خبر: ۲۵۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح سلامت الکترونیک در چهار استان کشور تا پایان اردیبهشت 98 اجرا می شود.
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح سلامت الکترونیک در چهار استان کشور تا پایان اردیبهشت 98 اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی های استان سمنان در محل دایمی نمایشگاه بین المللی این استان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 23 طرح تصویب شده در اجرای طرح دولت الکترونیک در کشور وجود دارد که تا پایان سال 99 این طرح ها باید اجرایی شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین طرح های دولت الکترونیک در کشور طرح سلامت الکترونیک است و در دو هفته گذشته در شهرستان بابلسر در استان مازندران بازدید های اولیه از نحوه اجرای این طرح که به صورت نمونه عملیاتی شده است، انجام شد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح سلامت الکترونیک در چهار استان کشور برنامه ریزی شده است که تا پایان اردیبهشت 98 این طرح در برخی از نقاط ایران اجرا می شود‌‌.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اسامی استان هایی که قرار است طرح سلامت الکترونیک در آن ها انجام شود اشاره ای نکرد.
تصریح کرد: در حوزه های دیگر مانند حذف اسناد کاغذی در دستگاه های اجرایی هم برنامه ریزی های خوبی در کشور انجام شده و هوشمند سازی کارت های سوخت از دیگر رویکردهای اجرای طرح دولت الکترونیک در کشور است.

** هشت برابر شدن تبادل ملی اطلاعات
وزیر ارتباطات ابراز داشت: از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون تبادل اطلاعات ملی از 2 میلیون به حدود 95 میلیون رسیده است و این تبادل در 11 ماه گذشته به نسبت مدت مشابه سال گذشته هشت برابر شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت تعداد دستگاه های متصل هم رشد قابل توجهی داشته است و با دستور رییس جمهوری محورهای ویژه دولت الکترونیک در کشور آغاز شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در اجرای طرح دولت الکترونیک در سال های گذشته 20 رتبه ارتقاء داشتیم افزود: با شرایط مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

آذری جهرمی گفت: زیرساخت اجرای طرح اینترنت کودکان در کشور انجام شده است و نرم افزاری های ویژه استفاده کودکان و اپراتورهایی در این بخش در کشور در حال ساخت است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 13 میلیون مخاطب کودک در کشور وجود دارد که تنها امکانات اینترنتی برای یک و نیم میلیون مخاطب تاکنون فراهم شده است.
به گزارش ایرنا، شهرها، جاده های اصلی و ریلی استان سمنان دارای پوشش 100 درصدی و جاده های فرعی نیز دارای پوشش80 درصدی تلفن همراه هستند.

370 هزار مشترک تلفن ثابت و 117 سایت پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از 90 دفتر آی. سی. تی در مناطق روستایی ارایه خدمات می کنند، هم چنین یک میلیون و 200 هزار مشترک تلفن همراه در این استان وجود دارد.
111 طرح عمرانی و اقتصادی در حوزه های مختلف مانند صنعت، کشاورزی، بهداشت و آب و فاضلاب در ششمین روز از دهه فجر در شهرستان سمنان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح یا عملیات اجرایی آن ها آغاز شد.
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور شرکت در نشست شورای اداری و افتتاح همزمان طرح های حوزه فناوری اطلاعات، کلنگ زنی هنرستان فنی و حرفه ای پسران و تقاطع غیرهم سطح امام حسن (ع) سمنان، حضور در همایش نخبگان استان، دیدار با خانواده معظم شهدا، افتتاح گام دوم دانشکده عمران سمنان، بازدید از نمایشگاه توانمندی های استان و شرکت در مصاحبه تلویزیونی در قالب سفر 2 روزه به شهرستان سمنان سفر کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین