|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۸
کد خبر: ۲۵۰۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
یکی از اهداف گروه آموزشی و مشاوره مدیریت eBPM‌ آموزش مفاهیم و استانداردهای حوزه مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار می‌باشد که در راستای تحقق اهداف آموزشی خود از توان متخصصین این حوزه برای برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی بهره می‌برد.

امروزه موفقیت سازمان‌ها تنها در گرو محصولات و خدمات آن‌ها نیست، بلکه توانایی آن‌ها در بازمهندسی و مدیریت فرآیند‌ها در راستای طراحی پویا و منعطف فرآیندهای سازمان است که تاثیر بسزایی بر عملکردشان دارد. اندیشمندان حوزه‌ مدیریت، تغییر نگرش از مدیریت وظیفه‌گرا به مدیریت فرآیندگرا به‌منظور انجام هرچه بهتر مدیریت فرآیند‌ها را امری ضروری و حیاتی می‌دانند. مدیریت فرآیند‌ها به‌منظور ارزش‌آفرینی برای مشتری و کلیه ذی‌نفعان سازمان به‌عنوان مسیری برای سازماندهی و هدایت سازمان تبیین می‌شود، به نحوی‌که با افزایش بهره‌وری سازمان و رضایت‌مندی شهروندان مواجه گردد. به عبارت دیگر، مدیریت فرآیند روشی سازمان ‌یافته برای شناسایی، مستندسازی، مدل‌سازی، تحلیل، بازمهندسی، شبیه‌سازی، اجرا و بهبود مستمر فرآیند‌ها به‌منظور خلق ارزش بیشتر برای مشتریان، اعم از مشتریان داخلی و مشتریان بیرونی، خود است. براین اساس، سازمان به‌منظور اینکه بتواند به رسالت خود به‌طور مناسب عمل نماید، بایستی توانایی آن را داشته باشد تا در کلیه فرآیند‌ها و فعالیت‌های مختلف خود، به خصوص فرآیندهای اصلی(ماموریتی)، به‌طور کارآ و اثربخش عمل نماید. این کارآیی و اثربخشی منوط به هماهنگی و انطباق سریع با تغییرات محیطی خود است. یکی از مهمترین راه‌کارهای این انطباق سریع، بهره‌گیری از رویکرد مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار است.

گروه آموزشی و مشاوره مدیریت ‎  eBPMتلاش نموده تا با بهره‌گیری از مجموعه‌ای از مدیران، متخصصین و کارشناسان حوزه مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار(BPM)، قدمی در راستای رشد و تعالی هدفمند سازمان‎ها، ارگان‌ها و نهادهای دولتی، عمومی و خصوصی کشور برداشته و موجبات بهبود عملکرد حوزه فرآیندی‌ آن‌ها را فراهم نماید.

یکی از اهداف گروه آموزشی و مشاوره مدیریت eBPM‌ آموزش مفاهیم و استانداردهای حوزه مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار می‌باشد که در راستای تحقق اهداف آموزشی خود از توان متخصصین این حوزه برای برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی بهره می‌برد. همچنین ترجمه و دوبله دوره‌های آموزشی به‌روز خارجی با تدریس بهترین و توانمندترین اساتید بین‌المللی در حوزه مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار یکی دیگر از افدامات این مجموعه پیرامون توسعه حوزه دانش مدیریت فرایندهای کسب‌وکار می‌باشد. محصولات و تولیدات علمی این مجموعه در این قسمت قابل رویت می‌باشد. با توجه به توانمندی علمی و تجربیات عملیاتی بالای اساتید این گروه، دوره‌های آموزشی متعدد و متنوعی در حوزه دانشی مذکور برای سازمان‌های دولتی و خصوصی توسط گروه آموزشی و مشاوره مدیریت eBPM برگزار گردیده است که این سوابق آموزشی در این قسمت قابل رویت خواهد بود.

یکی از مشکلاتی که مخاطبین و فعالین حوزه‌های تخصصی با آن مواجه هستند عدم وجود محتوای آموزشی در قالب محصولات آموزشی با کیفیت می‌باشد که امکان خودآموزی و آموزش غیرحضوری را برای آن‌ها فراهم نماید. به همین منظور گروه آموزشی و مشاوره مدیریت eBPM‌ با توجه به خلاء محتوای آموزشی موجود در بازار اقدام به تولید محصولات آموزشی منطبق بر استانداردهای بین‌المللی نمود.

یکی از گام‌های کلیدی در مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار در سازمان‌ها، مدل‌سازی فرایندهای سازمان می‌باشد که برای این مدل‌سازی استانداردهای بین‌المللی تعریف شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌روزترین و کامل‌ترین استاندارد مدل‌سازی فرایندهای کسب‌وکار، استاندارد BPMN2.0.2 می‌باشد. کتاب مدیریت فرایندهای کسب‌وکار بر اساس استاندارد BPMN، محصول جامع و کامل گروه آموزشی و مشاوره مدیریت eBPM‌ می‌باشد که برای تولید آن بالغ بر ۲ سال زمان صرف شده است. محتوای اصلی این کتاب ترجمه دقیق و بلیغی از آخرین ویرایش استاندارد مدل‌سازی فرایند BPMN2.0.2 شرکت OMG می‌باشد که با استفاده از محتواهای تکمیلی از سایر منابع علمی و مثال‌های کاربردی در این حوزه تکمیل گردیده ‌است. به‌منظور تکمیل سبد محصولات مرتبط به مدل‌سازی، یکی دیگر از محصولات آموزشی، دوره آموزشی مدل‌سازی تصمیم و فرآیندهای کسب‌وکار (BPMN Meets DMN) می‌باشد که توسط یکی از برجسته‌ترین اساتید حوزه مدیریت فرایندهای کسب‌وکار در جهان به نام پروفسور وسک از دانشگاه پتسدام کشور آلمان تدریس شده است. ایشان یکی از صاحب نظران در حوزه مدیریت فرایندهای کسب‌وکار هستند که حوزه چرخه عمر مدیریت فرایندها نیز مدلی با نام ایشان ثبت شده است. زمان این دوره آموزشی بالغ بر ۱۱ ساعت می‌باشد که با تمرکز بر مفاهیم استاندارد مدل‌سازی فرایند یعنیBPMN  و استاندارد مدل‌سازی تصمیم DMN‌ سعی می‌نماید تا شیوه مدل‌سازی فرایندها و تصمیم‌های کسب‌وکار را تشریح و تحلیل نماید. این دوره درک عمیقی از فرآیندها و تصمیم‌های کسب‌و‌کار می‌دهد که اساس و بنیانی مفید و کارآمد برای یادگیری روش‌های مدل‌سازی، بهبود، پایش و پیاده‌سازی فرایندهای کسب‌وکار خواهد بود. سرفصل و زمان‌بندی دوره آموزشی در این قسمت قابل رویت است.

یکی دیگر از فعالیت‌های کلیدی گروه آموزشی و مشاوره مدیریت eBPM اجرای پروژه‌های عملیاتی و ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار می‌باشد. سوابق اجرای پروژه‌های مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار توسط گروه آموزشی و مشاوره مدیریت eBPM به وضوح نشان دهنده که توانسته‌اند اعتماد لازم را برای مدیران و متخصصین سازمان‌ها گوناگون فراهم آورند. سوابق اجرای پروژه‌های این مجموعه در این قسمت قابل مشاهده خواهد بود.

لازم به ذکر است پروژه‌های در دست اقدام گروه آموزشی و مشاوره مدیریت eBPM عبارتند از:

-    پروژه شناسایی، مدل‌سازی و بهبود فرایندهای سازمانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (GTC)
 
-    پروژه شناسایی، مدل‌سازی و بهبود فرآیندهای سازمان اداری و استخدامی کشور

-    پروژه شناسایی، مدل‌سازی، بهبود و اتوماسیون فرآیندهای حوزه مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در نرم‌افزار agileBPMS

-    پروژه شناسایی، مدل‌سازی، بهبود و اتوماسیون فرآیندهای بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا (عج) در نرم‌افزار Camunda BPMS

-    پروژه شناسایی، مدل‌سازی، بهبود و اتوماسیون فرآیندهای حوزه مدیرعامل گروه خدمات درمانی عرفان سلامت (بیمارستان‌‌های عرفان)

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین