|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۷
کد خبر: ۲۵۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
در همین حال سناتور جمهوری خواه تام تیلیس گفته که از کشیش "اندرو برانسون" که چندی پیش بعد از یک سال و نیم زندانی بودن در ترکیه آزاد شد، برای حضور در این سخنرانی دعوت می‌کند.
 قانونگذاران آمریکایی اعلام کردند که نادیا مراد، برنده جایزه صلح نوبل سال ۲۰۱۸ و فرستاده خوآن گوآیدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا به آمریکا از جمله مهمانان مهم دعوت شده برای شرکت در سخنرانی سالانه دونالد ترامپ موسوم به "وضعیت کشور" هستند.

 ‌به نقل از خبرگزاری فرانسه، ۵۳۵ نماینده کنگره آمریکا در راستای سنت سابق ممکن است برای شرکت در این سخنرانی سالانه از چهره سرشناس دیگری برای همراهی با خود دعوت کنند.

این سخنرانی که قرار است امروز (سه‌شنبه) برگزار شود، انتظار می‌رود پیرامون دستاوردهای دولت ترامپ بوده و دیدگاه او برای آینده را تشریح کند.

این سخنرانی فرصتی است برای این که نمایندگان دموکرات، جمهوری خواه و مستقل مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا مهمانانی را در راستای اهداف سیاسی و به صورت نمادین با خود بیاورند و باعث جلب توجه به آرمان‌های مد نظر خود شوند.

"نادیا مراد" که یک زن ایزدی عراقی است، از جمله کسانی است که از اسارت گروه تروریستی داعش فرار کرد و تبدیل به یک فعال مبارز علیه خشونت جنسی در جنگ شد.

جف فورتنبری، نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا از نبراسکا، کسی است که از نادیا مراد دعوت کرده است و می‌گوید ماجرای این دختر ایزدی ۲۶ ساله ماجرایی است که جهان نیاز دارد که آن را بشنود.

او خاطر نشان کرد: من بسیار مفتخرم از این که او مهمان من در سخنرانی وضعیت کشور امسال باشد.

در ماه اوت ۲۰۱۴ شبه نظامیان داعش به روستای محل تولد نادیا مراد حمله  کرده و مردان را کشته و کودکان را به منظور آموزش به عنوان شبه نظامی به اسارت گرفتند و هزاران زن ساکن آن جا را محکوم به زندگی همراه با کار اجباری و بردگی جنسی کردند.

مراد قبلا شرح داده که به موصل، پایتخت "خلافت خود خوانده داعش" منتقل شد و در آن جا به اسارت گرفته شده و بارها قربانی تجاوز گروهی، شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته است.

در کنار او "کارلوس وچیو" که از سوی آمریکا به عنوان دیپلمات ارشد ونزوئلا در واشنگتن به رسمیت شناخته شده، نیز از جمله مهمانان شناخته شده  سخنرانی امسال هستند.

کارلوس وچیو که از سال ۲۰۱۴ در تبعید زندگی کرده است، از سوی مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه‌ آمریکا از ایالت فلوریدا دعوت شده است.

روبیو او را یک حامی خستگی ناپذیر بازیابی دموکراسی و آزادی در کشور محبوبش خوانده است.

روبیو خاطر نشان کرد: من پیش‌ بینی می‌کنم که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در این سخنرانی و موضع دولتش در مخالفت با رهبران مستبد در آمریکای لاتین و حمایت از مردم ونزوئلا تاکید خواهد کرد.

این‌ در حالی است که تاکنون انگلیس ، فرانسه  و اسپانیا  به همراه   ۱۳ کشور اروپایی دیگر گوآیدو را به عنوان "رییس جمهور ونزوئلا" به رسمیت شناختند.

در همین حال سناتور جمهوری خواه تام تیلیس گفته که از کشیش "اندرو برانسون" که چندی پیش بعد از یک سال و نیم زندانی بودن در ترکیه آزاد شد، برای حضور در این سخنرانی دعوت می‌کند.

در ‌عین ‌حال جف مرکلی، سناتور دموکرات ایالت اوریگان آمریکا نیز از یک مادر و دختر گواتمالایی به عنوان مهاجرانی که در سال ۲۰۱۸ در مرز مکزیک در راستای سیاست‌های دولت آمریکا از هم جدا نگه داشته شدند، دعوت کرده است.

در ‌عین ‌حال جمهوری خواهان دیگری از ماموران گشت امنیت مرزی که مجری مبارزه رییس جمهور آمریکا با عبور مهاجران غیر قانونی از مرز هستند، دعوت کرده‌اند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین