|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۵۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
حجتی با اشاره به این که ذبح دام در کشتارگاه ها در سال جاری حدود ۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است،اظهار کرد:قاچاق دام و همچنین خرید دام با قیمت های بالاتر در کشورهای همجوار بر افزایش قیمت گوشت قرمز در داخل تاثیر داشته است.
 وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم توزیع هدفمند کالاهای اساسی گوشت قرمز و برنج که با ارز ۴۲۰۰ تامین می شود،تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،محمود حجتی شامگاه دوشنبه در نشست با رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از حمایت ها همکاری های این کمیسون از بخش کشاورزی در ۵ سال اخیر قدردانی و تصریح کرد:مشارکت بیشتر مجلس به منظور برطرف کردن مشکلات بخش کشاورزی و تولیدکنندگان ضروری است.

وی با اشاره به خسارات حوادث غیر مترقبه به بخش کشاورزی،سیل اخیر استان خوزستان و همچنین هجوم ملخ های آفریقایی از سواحل جنوبی کشور را از جمله این آسیب ها عنوان کرد و افزود:خسارت سیل به بخش کشاورزی برآورد شده و مبارزه با ملخ ها نیز به صورت جدی در حال انجام است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به علل افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی،گفت:سال گذشته نهاده های تولید با ارز ۳۲۰۰ تامین می شد که این ارز در چند مرحله تغییر کرده و در حال حاضر به ۴۲۰۰ تومان افزایش یافته است.

حجتی،رشد قیمت جهانی برخی نهاده ها را بر افزایش کالاهای داخلی موثر دانست و ادامه داد:قیمت هر تن ذرت سال گذشته ۱۸۰ دلار بود که این محصول در حال حاضر با قیمت ۲۵۰ دلار در بازارهای جهانی عرضه می شود.

وی عوامل یاد شده و همچنین رشد نرخ حمل و نقل را از جمله عوامل افزایش قیمت گوشت مرغ اعلام و خاطرنشان کرد:قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و قیمت متوسط کشوری این محصول در بازار نیز حدود ۸ تا ۱۰ درصد بالاتر است.

حجتی با اشاره به این که ذبح دام در کشتارگاه ها در سال جاری حدود ۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است،اظهار کرد:قاچاق دام و همچنین خرید دام با قیمت های بالاتر در کشورهای همجوار بر افزایش قیمت گوشت قرمز در داخل تاثیر داشته است.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: توزیع گوشت قرمز و برنج که ارز ۴۲۰۰ تومان برای تامین آن تخصیص می یابد، برای بهره مندی اقشار آسیب پذیر باید هدفمند شود.

حجتی در بخش دیگری از سخنانش،بکارگیری روش های مختلف برای بهره وری آب و استانداردسازی تولید و توزیع کود و سم در کشور را از جمله اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای صیانت از منابع آب و خاک کشور برشمرد و افزایَش توجه و تخصیص اعتبار برای احیای قنوات را ضروری دانست.

در ابتدای این نشست،رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با تمجید از پیشرفت های بخش کشاورزی در ۴۰ سال اخیر،اظهار داشت:بخش کشاورزی از نظر دانش و تکنولوژی و همچنین بازار توسعه یافته است.

دکتر احمدعلی کیخا در ادامه خواستار گسترش تعاملات و همکاری های وزارت جهاد کشاورزی با کمیسیون کشاورزی مجلس برای حل مشکلات بخش کشاورزی شد.

در این نشست،اعضای کمسیون کشاورزی مجلس و معاونین وزیر جهاد کشاورزی دیدگاه های خود را در زمینه مسائل و مشکلات بخش کشاورزی و همچنین اقدامات انجام شده برای رفع آنها مطرح کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین