|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۲۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
رییس جمهور منتخب افغانستان اظهار داشت که به دنبال آن است تا زنان افغان دارای نمایندگانی در عالی‌ترین سطوح دولت از جمله در دادگاه عالی باشند.
به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اشرف غنی احمدزی، رییس جمهور جدید افغانستان که امروز (دوشنبه) نخستین کنفرانس خبری رسمی خود را برگزار کرده، روز یکشنبه از سوی کمیسیون انتخاباتی به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری و رییس جمهور اعلام شد.

وی در بیانیه‌ای گفت، نسبت به تضمین اینکه زنان دارای نمایندگانی در دولت و همین‌طور بخش‌های اقتصادی و آموزشی باشند، متعهد است.

اشرف غنی احمدزی همچنین گفت: افغان‌ها باید به یاد بیاورند که فقر، فقدان آموزش و نابرابری درآمد و ناامنی دشمنان کشورشان هستند نه هموطنان‌شان.

وی افزود: این پیروزی تنها مربوط به پیروزی یک انتخابات نیست بلکه پیروزی برای دموکراسی، برای آینده و قانون اساسی ما است.

احمدزی همچنین خاطرنشان ساخت: ما با کمک یکدیگر صفحه جدیدی را گشوده‌ایم و فصل جدیدی را در تاریخ طولانی و پرافتخارمان نوشته‌ایم که آن نخستین انتقال قدرت دموکراتیک و صلح‌آمیز میان یک رییس جمهور منتخب و رییس جمهوری دیگر است.

اعلام انتخاب اشرف غنی احمدزی به عنوان رییس جمهور افغانستان چند ساعت پس از آن انجام شد که وی پس از چند هفته مذاکره یک توافق اشتراک قدرت را با عبدالله عبدالله رقیب انتخاباتی خود امضا کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین