|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۲۵۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
شی جینپینگ آغاز سال ۲۰۱۹ را با هشدار به تایوان آغاز کرد و گفت چین حق استفاده از قوه قهریه بابت تحت کنترل گرفتن تایوان را برای خودش محفوظ می‌داند، با این حال به دنبال الحاق مجدد مسالمت‌آمیز است.
 رئیس‌جمهوری تایوان در پیامی به مناسبت آغاز سال نو چینی در کنایه‌ای به فقدان آزادی در چین، ابراز امیدواری کرد تمام قومیت‌های چینی در سراسر جهان بتوانند "موهبت" دموکراسی را تجربه کنند.

 تایوان خودمختار یکی از حساس‌ترین مسائل چین است و پکن روی آن ادعا دارد. از زمانی که تسای اینگ-ون در سال ۲۰۱۶ به عنوان رئیس‌جمهوری این منطقه خودمختار انتخاب شده، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین فشار بر این جزیره را افزایش داده است.

به گزارش رویترز، شی جینپینگ آغاز سال ۲۰۱۹ را با هشدار به تایوان آغاز کرد و گفت چین حق استفاده از قوه قهریه بابت تحت کنترل گرفتن تایوان را برای خودش محفوظ می‌داند، با این حال به دنبال الحاق مجدد مسالمت‌آمیز است.

تسای اینگ-ون در پیامی به مناسبت آغاز سال نو چینی در روز سه‌شنبه گفت، تایوان قادر است تا سنت‌های فرهنگی را حفظ کند و به تأیید ارزش‌های آزادی و دموکراسی متعهد است. او بدون اشاره مستقیم به چین افزود: آنهایی که در مکان‌هایی فاقد دموکراسی هستند شاید نتوانند این تعهد را درک کنند. امیدواریم که تمام قومیت‌های چینی در سراسر جهان بتوانند این موهبت را تجربه کنند. من برای تمام قومیت‌های چینی سه آرزو دارم؛ دموکراسی، آزادی و سعادت پایدار.

پکن هنوز به اظهارات رئیس‌جمهوری تایوان واکنشی نداشته است. شی جینپینگ هم که یکشنبه سخنرانی سال نو داشت، به تایوان اشاره‌ای نکرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین