|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۵۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
املاک به دلایل مختلف تغییر تراکم و کاربری می‌دهند و از نظر شهرسازی باید براساس یک فرمول به شهرداری عوارض پرداخت کنند و به نوعی ارزش افزوده ملک‌شان را تغییر می‌دهند که باید در مورد این فرمول به جمع‌بندی برسیم که امروز در نوبت صبح تنها یک ماده از پنج ماده این لایحه بررسی شد.
رییس شورای شهر تهران از بررسی بودجه 1398 شهرداری تهران تا یک ماه آینده خبر داد.

محسن هاشمی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه براساس قانون باید تا 15 بهمن‌ماه عوارض مربوط به سال آینده تصویب شود، گفت: برهمین اساس در جلسه نوبت عصر امروز نیز به بررسی عوارض در سال 1398 می‌پردازیم.

وی با بیان این‌که خوشبختانه بودجه سال 1398 شهرداری صبح امروز توسط شهردار تهران به شهرداری ارائه شد، اظهار کرد: از امروز تا یک ماه دیگر فرصت داریم تا بودجه 1398 شهرداری را در کمیسیون‌های مختلف بررسی کنیم.

رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که امروز عوارض تردد در محدوده ممنوعه که به لایحه کاهش آلودگی هوا و ترافیک تغییر نام داد نیز مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: همچنین یک ماده از مبحث توسعه شهری نیز بررسی شد اما مابقی آن در جلسه نوبت عصر بررسی می‌شود.

هاشمی درباره لایحه توسعه شهری نیز با بیان این‌که املاک به دلایل مختلف تغییر کاربری می‌دهند، ادامه داد: املاک به دلایل مختلف تغییر تراکم و کاربری می‌دهند و از نظر شهرسازی باید براساس یک فرمول به شهرداری عوارض پرداخت کنند و به نوعی ارزش افزوده ملک‌شان را تغییر می‌دهند که باید در مورد این فرمول به جمع‌بندی برسیم که امروز در نوبت صبح تنها یک ماده از پنج ماده این لایحه بررسی شد.

وی در مورد سوال خبرنگاران در مورد حذف محدوده زوج و فرد و درآمدزایی از آن، گفت: سوال شما تخریبی است، اما جواب می‌دهم. دقت داشته باشید که در تهران امکانات خوبی داریم و حدود 100 ایستگاه اتوبوس بی آر تی و مترو در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد وجود دارد که به راحتی مردم می‌توانند برای تردد در محدوده مرکزی شهر از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و نیازی به استفاده از خودروی شخصی نیست، اما دقت داشته باشید که ما در طول 40 سال بعد از انقلاب اسلامی متروسازی خوبی انجام داده‌ایم اما آن را تجهیز نکردیم و این در حالی است که طی نامه‌ای که به رییس جمهور نوشته‌ام درخواست کرده‌ام تا در مورد تامین تجهیزات مترو به ما کمک کنند که تا آنجایی که اطلاع دارم نامه به زیرمجموعه‌ها ابلاغ شده است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین