|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۲۴۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰
رئیس مرکز نخبگان نیروهای مسلح از اجرایی شدن طرح سرباز فرهنگ نخبگان علوم انسانی در دوره خدمت وظیفه خبر داد.
 رئیس مرکز نخبگان نیروهای مسلح از اجرایی شدن طرح سرباز فرهنگ نخبگان علوم انسانی در دوره خدمت وظیفه خبر داد.

به گزارش ایرنا،محسن گودرزی عصر شنبه در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی فجر که در سالن همایش کتابخانه ملی برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: این طرح با همکاری وزارت فرهنگ و مرکز نخبگان نیروهای مسلح اجرایی می شود.

وی با بیان این که بیش از 10 سال است نخبگان مختلف در حوزه های مهندسی، پزشکی از خدمت در حوزه های تخصصی به غیر از فضای پادگان ها بهره‌مند بودند، افزود: با این طرح نخبگان حوزه فرهنگ نیز می توانند با گذراندن دوره آموزشی سربازی، طرح های پژوهشی 14 ماه حوزه علوم انسانی را انجام دهند و سپس با دفاع از آن پس از ٤٥ روز آموزش نظامی، کارت پایان خدمت دریافت خواهند کرد.

وی گفت: طرح سرباز فرهنگ که امروز شاهد اعلام آن بودیم یک اتفاق را نادر در ایران است و امیدواریم طی این طرح، جوانان نخبه را به پروژه‌هایی که در شان فرهنگی آنهاست متصل کنیم تا دوران سربازی خود را سپری کنند.
گودرزی افزود: طرح سرباز فرهنگ با توجه به تاثیر گذاری و تاثیر پذیری فرهنگ برای جامعه می تواند خیلی مفید باشد.

** سیزدهمین جشنواره شعر فجر در یک نگاه
به گزارش ایرنا ، در سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر آثاری که در سال 1396 به زبان فارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گروه­های شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر، منتشر شده مورد ارزیابی قرار گرفت.
همچنین کتاب‌هایی که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، برای نخستین بار در سال 1396 در داخل کشور به چاپ رسیده و در یکی از سه گروه ادبی ذکر شده قرار گرفته اند توانستند در جشنواره شرکت کنند.
از نکات مهم این جشنواره این بود که آثار باید تالیفی و به زبان فارسی باشد مجموعه شعر باید به صورت مستقل منتشر می شدند.
همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی داوران جشنواره شعر فجر بدون سوگیری خاص، آثار رسیده به جشنواره بین‌المللی شعر فجر را تنها از لحاظ سنجیدگی آثار بررسی کردند.
تعداد چهار هزار و ۱۹۷ اثر در سه بخش شعر بزرگسال، کودک و نوجوان و «درباره شعر» خوانده شد.
بخش «درباره شعر» جشنواره بین‌المللی شعر فجر به طور مشترک برگزیده داشت در این بخش بوطیقا و سیاست در شاهنامه و تاثیر ادبیات فارسی در ادبیات انگلیسی به طور مشترک برگزیده شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین