|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۵
کد خبر: ۲۴۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
رئیس جمهور در دیدار با «اسخت ارازبار» سفیر جدید قزاقستان، تحکیم روابط برادرانه و صمیمی تهران و آستانه را مورد تأکید قرار داد و گفت: دو کشور همواره از روابط بسیار خوب و سازنده‌ای برخوردار بودند و با فعال کردن ظرفیت‌های همکاری روابط و مناسبات تهران و آستانه بیش از پیش گسترش خواهد یافت.
رییس جمهور کشورمان با سفرای جدید کشورهای قزاقستان، سیرالئون، پاکستان، تونس، ترکیه، کرواسی، مالی و جمهوری بولیواری ونزوئلا دیدار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز در دیدارهای جداگانه، استوارنامه‌های «اسخت ارازبار» سفیر جدید قزاقستان، «علی بادارا کامارا» سفیر جدید سیرالئون، خانم «رفعت مسعود» سفیر جدید پاکستان، «طارق بالطیب» سفیر جدید تونس، «دریا اورس» سفیر جدید ترکیه، «دراگا اشتانبوک»، سفیر جدید کرواسی، «ویانگینا دی یایا ورکوره» سفیر جدید مالی و " کارلوس آنتونیو آلکا لاکوردونس" سفیر جدید جمهوری بولیواری ونزوئلا دریافت کرد.

با فعال کردن ظرفیت‌های همکاری روابط تهران - آستانه بیش از پیش گسترش خواهد یافت

رئیس جمهور در دیدار با «اسخت ارازبار» سفیر جدید قزاقستان، تحکیم روابط برادرانه و صمیمی تهران و آستانه را مورد تأکید قرار داد و گفت: دو کشور همواره از روابط بسیار خوب و سازنده‌ای برخوردار بودند و با فعال کردن ظرفیت‌های همکاری روابط و مناسبات تهران و آستانه بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

آمادگی بخش‌های خصوصی ایران برای گسترش همکاری‌ها و ارائه خدمات در سیرالئون

رئیس جمهور هنگام دریافت استوارنامه «علی بادارا کامارا» سفیر جدید سیرالئون با بیان اینکه توسعه روابط و همکاری‌های نزدیک و دوستانه با کشورهای آفریقایی بویژه سیرالئون به عنوان دروازه غربی آفریقا برای ایران اهمیت دارد، گفت: ایران و سیرالئون می‌توانند مناسبات و همکاری‌های خود را در بخش‌های گوناگون توسعه دهند.

اظهار امیدواری روحانی نسبت به عملیاتی شدن خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان

روحانی همچنین ضمن دریافت استوارنامه خانم «رفعت مسعود» سفیر جدید پاکستان، مناسبات ایران با پاکستان به عنوان کشور دوست، همسایه و برادر را در زمینه‌های مختلف ممتاز دانست و گفت: توسعه و تقویت بیش از پیش روابط و همکاری‌های تهران – اسلام‌آباد با اهمیت و ضروری است.

هیچ مانعی در توسعه همکاری‌ها و مناسبات همه جانبه میان ایران و تونس وجود ندارد

در ادامه دیدارهای امروز روحانی با سفرای جدید شش کشور، وی هنگام دریافت استوارنامه «طارق بالطیب» سفیر جدید تونس با بیان اینکه توسعه روابط و همکاری‌ها با تونس به عنوان کشوری دوست و مسلمان برای ایران حائز اهمیت است، گفت: علاقمند به گسترش مناسبات و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی و تقویت بیش از پیش روابط دوستانه هستیم.

روابط ایران و ترکیه دوستانه و راهبردی است

رئیس جمهور در دیدار با «دریا اورس» سفیر جدید ترکیه با بیان اینکه روابط ایران و ترکیه دوستانه و در سطح روابط راهبردی است، اشتراک دیدگاه دو کشور در سطح جهان اسلام و منطقه و نیز ظرفیت‌های بزرگ همکاری را بهترین فرصت برای ارتقا روابط و مناسبات تهران – آنکارا به سطح مطلوب و مورد انتظار طرفین دانست.

تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند تأثیری در روابط ایران با دنیا بگذارد

همچنین روحانی هنگام دریافت استوارنامه «دراگا اشتانبوک»، سفیر جدید کرواسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و کرواسی از روابط عمیق فرهنگی و تاریخی برخوردار هستند، گفت: تهران خواهان روابط نزدیک و صمیمی در همه زمینه‌ها با کرواسی است.

ایران خواهان گسترش روابط با کشورهای آفریقایی از جمله مالی است

رئیس جمهور ضمن دریافت استوارنامه «ویانگینا دی یایا ورکوره» سفیر جدید مالی با تاکید بر اینکه ایران خواهان گسترش روابط خود با کشورهای آفریقایی از جمله مالی است، اظهارداشت: فرصت‌ها و زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری ایران و مالی در حوزه اقتصادی وجود دارد و بخش‌های خصوصی باید برای سرمایه گذاری بیشتر در دو کشور تشویق شوند.

اعلام پشتیبانی مجدد تهران از دولت قانونی ونزوئلا

روحانی در دیدار با " کارلوس آنتونیو آلکا لاکوردونس" سفیر جدید جمهوری بولیواری ونزوئلا با اعلام پشتیبانی مجدد تهران از دولت قانونی ونزوئلا تاکید کرد که اتحاد ملت ونزوئلا با دولت قانونی این کشور بسیار مهم است و در این توطئه جدید ملت ونزوئلا پیروز شده و به آمریکایی‌ها نشان خواهند داد که حق مداخله در امور کشور خود را نمی‌دهند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین