|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۴۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
ماکرون خطاب به این شهرداران متعلق به مناطق مختلف ائم از جزیره رئونیون در اقیانوس آرام تا جزیره‌ی مارتینیک در حوزه‌ی کارائیب طی این مناظره حدوداً ۴ ساعته گفت: آنچه که من می‌خواهم این است که ما در این فرمت بحث‌های مستقیم و بسیار صریحی داشته باشیم.
  رئیس جمهور فرانسه در راستای طرحی که از ماه گذشته میلادی به منظور برگزاری سلسله نشست‌های بحث و مناظره در راستای برآورده کردن خواسته‌های معترضان جنبش جلیقه زردها راه انداخته نشستی را با شهرداران مناطق خارج از خاک اصلی فرانسه، که تحت حاکمیت این کشور قرار دارند، برگزار کرده و در این نشست تلاش کرد تا با ترکیب لحن صریح و همراه با شوخی به پرسش‌ها پاسخ دهد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در این نشست با حدود ۶۰ شهردار متعلق به جزایر و مناطق خارج از خاک اصلی فرانسه، در محل کاخ الیزه به پرسش‌های آنها پاسخ داد. برخی از این شهرداران مجبور شده بودند بالغ بر ۸ هزار کیلومتر برای شرکت در این نشست سفر کنند.

این نشست بخشی از طرح «مناظره ملی بزرگ» برای دو ماه است که امانوئل ماکرون برای آرام کردن اعتراضات جنبش جلیقه زردها به راه انداخته است. با این حال مسائل متفرقه مختلفی در این نشست اعم از قیمت خودروها در منطقه گوآردلوپ فرانسه تا دغدغه شهردار دیگری نسبت به جلبک‌های سمی قهوه‌ای در دریای سارگاسو مطرح شدند.

ماکرون خطاب به این شهرداران متعلق به مناطق مختلف ائم از جزیره رئونیون در اقیانوس آرام تا جزیره‌ی مارتینیک در حوزه‌ی کارائیب طی این مناظره حدوداً ۴ ساعته گفت: آنچه که من می‌خواهم این است که ما در این فرمت بحث‌های مستقیم و بسیار صریحی داشته باشیم.

در حالی که ۶ هفته از زمان به راه افتادن اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه می‌گذرد امانوئل ماکرون مجدداً در موضع حمله قرار گرفته و نظرسنجی‌ها حاکی از بازیابی محبوبیت او هستند.

او از سه نشست و مذکره‌ای که تاکنون با شهرداران داخلی و رأی دهندگان ناراضی برگزار کرده انرژی مضاعف پیدا کرده است. ماکرون روز جمعه دغدغه‌های این شهرداران خارج از خاک اصلی فرانسه را گوش داد و آنها از مسائلی شامل هزینه بالای زندگی در جزایر دور افتاده و افزایش بیکاری خیلی بیشتر از خاک اصلی فرانسه شکایت داشتند.

با این حال ماکرون به بسیاری از این گلایه‌ها با صراحت پاسخ داد و از اعطای بودجه بیشتر به مناطق آنها خودداری کرده و گفت یکی از دلایل هزینه بالاتر بسیاری از محصولات در مناطق خارج از خاک اصلی فرانسه فساد و کارتل‌ها هستند.

ماکرون در این نشست در حالی که آستین‌هایش را بالا برده بود، گفت: شاید اختلاف قیمت خودرویی که شما در جزیره‌های فرانسوی گوآدلوپ و مارتینیک می‌خرید با خریدن همان خودرو در خاک اصلی فرانسه هزاران یورو باشد. این اختلاف قیمت هزاران یورویی قطعاً به جیب یک نفر می‌رود. پس بیایید به خودمان دروغ نگوییم. آنها گاهی اوقات کسانی هستند که مدت‌هاست بخشی از حیات سیاسی متعلق به آن مناطق هستند.

ماکرون همچنین خطاب به شکایت یک شهردار از ناکافی بودن بودجه ۵ میلیون یورویی برای مقابله با گسترش جلبک‌های مسموم سارگاسون در حوزه کارائیب گفت: جناب آقای شهردار قضیه‌این نیست که شما یک پدیده بزرگ را پیش رویتان دارید که بودجه‌ای ۱۰ برابر بیشتر. طلب می‌کنید. ما اول باید بفهمیم چه اتفاقی می‌افتد.

از زمانی که ماکرون اولین جلسه این مناظره‌ها را در ۱۵ ژانویه برگزار کرد تلاش داشته تا از فرصت این مناظره‌ها برای توضیح سیاست‌ها با زبان ساده استفاده کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین