|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۲۴۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
مردم هم دعوت امام را لبیک گفتند و بنابراین شعار هیهات من الذله شعار مستضعفان و پابرهنگان شد. امام این باور را به مردم داد که اسلام می‌تواند مدیریت و حکومت داشته باشد. امروز ۴۰ سال از انقلاب گذشته است و دشمنان بسیار تلاش کردند تا مقاومت مردم را بشکنند.
 رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام این باور را به مردم داد که اسلام می‌تواند مدیریت و حکومت داشته باشد، گفت: معجزه امام این بود که اسلام را عزیز کرد.

 آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در مراسم بزرگداشت ۱۲ بهمن که صبح امروز در حرم امام خمینی(ه) برگزار شد، اظهار کرد: سلام بر تمام کسانی که ۸ سال جنگیدند و عزت ملت را به ملت بازگرداندند. باید از امام ممنون باشیم که باب شهادت و بهشت را برای ملت باز کردند.

وی افزود: باب بهشت از زمان واقعه کربلا بسته بود و در کشورهای عربی و غیر عربی موضوع شهادت و جهاد مطرح نبود، امام(ره) این درب را گشود. امام کاری کرد که در تاریخ عالم بی سابقه است. اسلام بعد از امامان و پیامبر اسلام کم کم رو به زوال رفت و جهانیان اسلام را نماد عقب ماندگی می‌دانستند. غربی‌ها اسلام را نماد عقب ماندگی می‌دانستند و حتی خود مسلمانان هم فکر می‌کردند که اگر بخواهند پیشرفت کنند، باید به دنبال غرب بروند.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه امام(ره) به مردم گفت که اگر می‌خواهند عزت داشته باشند، باید به دنبال اسلام بروند، گفت: معجزه امام این بود که اسلام را عزیز کرد و به مسلمانان گفت که اگر می‌خواهند عزیز باشند و در رفاه زندگی کنند باید به سمت اسلام بروند و همانند امام حسین(ع) از ذلت بپرهیزند. مردم هم دعوت امام را لبیک گفتند و بنابراین شعار هیهات من الذله شعار مستضعفان و پابرهنگان شد. امام این باور را به مردم داد که اسلام می‌تواند مدیریت و حکومت داشته باشد. امروز ۴۰ سال از انقلاب گذشته است و دشمنان بسیار تلاش کردند تا مقاومت مردم را بشکنند.

آیت الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کار به جایی رسیده که برخی مقامات ما باورشان شده که ما نمی توانیم کشور را اداره کنیم مگر با کمک آمریکا؛ ای لعنت بر این فکرهای غلط.

او افزود: آمریکا در اداره کشورش مانده، میلیون ها گرسنه در این کشور وجود دارد. قدرت آمریکا رو به زوال است. و رهبری فرموده اند قدرت آمریکا رو به افول است. منحدان آمریکا هم گوش به حرف این کشور نمی دهند و ترس از آمریکا از دلشان بیرون رفته. ما نباید از آمریکا بترسیم. چرا باید این گونه خود را ببازیم؟


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین