|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۲۴۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۰
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:در 40 سالگی انقلاب باید رمز پیشرفت‌های معجزه‌آسای ایران را به درستی بشناسیم و دلایل عقب‌ماندگی‌ها را هم احصا کنیم تا بتوانیم در همه عرصه‌ها به موفقیت دست یابیم.
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:در 40 سالگی انقلاب باید رمز پیشرفت‌های معجزه‌آسای ایران را به درستی بشناسیم و دلایل عقب‌ماندگی‌ها را هم احصا کنیم تا بتوانیم در همه عرصه‌ها به موفقیت دست یابیم.

محسن رضایی درجمع زائران مرقد امامزاده جمال(ع) قم افزود: در بخش‌های مختلف پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و می‌توان گفت در همه امورات حرکتی رو به جلو مشاهده می‌ شود ولی درزمینه صنعت واقتصاد، پیشرفت معجزه‌آسایی نداشته‌ایم و دلیل این امر، بلاتکلیف گذاشتن نیروها و منابع داخلی است.

وی اظهار داشت: هر جا آمریکایی‌ها را بیرون کرده‌ایم و فکر غربی و هواداری از آمریکا را کنار گذاشته‌ایم، پیشرفت‌های غیر قابل تصور به دست آورده‌ایم ولی هر جا چشم امید به آنها داشته‌ایم، عقب ماندیم.

اهم سخنان محسن رضایی به شرح زیر است:

*دشمنان همواره سعی کرده‌اند در طول تاریخ، دستاورد قیام‌های مردمی ایران را به نفع خودشان مصادره کنند که از جمله آنها می‌توان به قیام مشروطه و ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد.

*در 22 بهمن 1357 مردم ایران انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و 40 سال پای آن ایستادند و رمز این چهار دهه پیروزی و مقاومت نیز ویژگی‌های مدافعان آن بود؛ تکیه به خداوند و قرآن، اعتقاد وایمان به ولایت و مرجعیت و جانفشانی درراه آرمان‌ها، دلیل اصلی ماندگاری نظام جمهوری اسلامی است.

* امروز در گستره وسیعی از منطقه، امنیت خودمان و کشورهای دیگر را تامین کرده‌ایم، این امر قدرت بزرگی برای ایران به ارمغان آورده است البته در برخی حوزه‌ها از جمله اقتصاد عقب مانده‌ایم.

*با وجود تحریم‌های گسترده نظامی ایران توسط بیگانگان، با این حال در زمینه موشکی و دیگر صنایع دفاعی پیشرفت‌های عظیمی داشته‌ایم ولی در عین حال، در حوزه خودروسازی که میزان تحریم‌ها به هیچ وجه در حد و اندازه تحریم‌های نظامی نبوده، از بسیاری از کشورها عقب هستیم.

*در نیروهای مسلح و در همه حوزه‌های دفاعی، تفکر آمریکایی و گدایی فناوری از غرب را کنار گذاشته‌ایم و روی پای خودمان ایستاده‌ایم ولی در حوزه اقتصاد و صنعت از زمان بنی صدر تاکنون افرادی هستند که امروز و فردا می‌کنند و به توان داخلی اعتماد ندارند و به این ترتیب از منابع عظیم موجود و نیروی انسانی جوان و بومی برای حل مشکلات و عقب‌ماندگی‌ها استفاده نمی‌شود.

*معطل گذاشتن و بلاتکلیفی در کنار ساختن تردید، آثار تخریبی بیشتری از تحریم‌های آمریکا دارد. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در همه امور باید مستقل از آمریکا باشیم و این یکی از مهمترین مطالبات و تاکیدات امام و رهبری بوده و هست و چنانچه این موضوع به طور جدی مورد اهتمام مسئولان قرار بگیرد، دهه آینده، دهه پیشرفت و اقتدار خواهد بود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین