|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۲۴۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۰
دولت سنگال اعلام کرد که این کشور برای حمایت از مرزهای عربستان سعودی، در برابر نیروهای یمنی، بیش از دو هزار نیرو به این کشور اعزام می‌کند.
 دولت سنگال اعلام کرد که این کشور برای حمایت از مرزهای عربستان سعودی، در برابر نیروهای یمنی، بیش از دو هزار نیرو به این کشور اعزام می‌کند.

به گزارش فارس، وزارت خارجه سنگال اعلام کرد که برای حمایت از عربستان سعودی در برابر نیروهای یمنی، به این کشور نیرو اعزام می‌کند.

به گزارش وبگاه خبری «الخلیج الجدید»، «مانکر ندیای»، وزیر امور خارجه دولت سنگال شامگاه دیروز دوشنبه طی نطقی در برابر پارلمان این کشور، هدف از اعزام ۲۱۰۰ سرباز سنگالی به عربستان سعودی را «دفاع از مقدسات» خواند.

اخیرا «مکی سال»، رئیس جمهوری سنگال طی سفری که به عربستان سعودی داشت با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی  و ولی‌عهد او «محمد بن سلمان» دیدار و گفت‌وگو کرد.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از زمان آغاز تجاوز ائتلاف عربی علیه این کشور به سرکردگی سعودی‌ها موفق شدند در کنار نبرد در جبهه‌ها مختلف داخلی با متجاوزان، در عمق خاک عربستان سعودی پیشروی کرده و مناطقی از عسیرو جیزان را در امتداد مرزهای یمن با عربستان به کنترل خود درآوردند.

به دلیل تجربه ناکافی نیروهای ارتش مجهز سعودی و تلفات بالای آن‌ها در برابر نیروهای یمنی، سعودی‌ها اقدام به جذب نیروهای مزدور از آفریقا و اجاره کردن نیروهای ارتش برخی کشورهای عربی و اسلامی کرده‌اند.

سعودی‌ها پیشتر نیز نزدیک به هزاران نفر از نیروهای ارتش سودان و سنگال را برای دفاع از مرزهای جنوبی خود در برابر پیشروی نیروهای یمنی اجیر کرده‌ بودند.

از زمان آغاز جنگ ائتلاف عربی به رهبری سعودی‌ها علیه یمن در سال ۹۴، شمار قابل توجهی از نیروهای خارجی که یمنی‌ها آن‌ها را «مزدور» می‌نامند، به اسارت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درآمده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین