|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴
ادعای کریمی قدوسی و پاسخ آذری جهرمی
کد خبر: ۲۴۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
دقایقی بعد از انتشار این اظهار نظر، آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در توییتی به آن واکنش ‏نشان داد و نوشت: «نظر یک نهاد، نظر «حاکمیت» نیست. هیچ «امر حاکمیتی» بر انسداد اینستاگرام به دولت ابلاغ نشده است.
روز گذشته باشگاه خبرنگاران پویا گزارش داد، جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره ‏تعیین تکلیف اینستاگرام گفته است: «آذری جهرمی به من گفت اینستاگرام را به‌زودی فیلتر می‌کنیم‎.» نماینده مردم مشهد و کلات ‏در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرده بود:   «فیلتر اینستاگرام تصمیم حاکمیت است و وزیر ارتباطات به خود من گفت ‏به‌زودی انجامش می‌دهم‎.‎‏» او درباره عملیاتی نشدن فیلتر اینستاگرام هم تأکید کرده بود:  «روحانی نمی‌گذارد؛ زیرا رئیس‌جمهوری و ‏وزیرش در بحث فیلترینگ با هم اختلاف نظر دارند!»

البته این نخستین بار نیست که صحبت‌های کریمی قدوسی حاشیه‌ساز می‌شود ‏و استناد آن نیز محل تردید است؛ ازجمله صحبت‌هایش درباره اعطای شهروندی آمریکا به ٢٥٠٠ مسئولان ایرانی در جریان ‏مذاکرات هسته‌ای؛ ماجرایی که همان زمان محققان واشینگتن‌پست براساس داده‌های رسمی اداره مهاجرت آمریکا آن را رد کردند و ‏آمار دادند در حالت ماکزیمم، ١٠‌هزار و ٣٣٤ نفر متولد ایران در‌سال ٢٠١٥ میلادی، اجازه اقامت دایم قانونی دریافت کرده‌اند که ‏شواهدی مبنی بر ارتباط اعطای اقامت با مذاکرات برجام وجود ندارد. در هر حال قدوسی در ادامه صحبت‌های دیروزش گفته ‏است: «تمام موضوعات اجتماعی و حتی به نحوی مسائل فردی و شخصی در یک نظام، حکومت و ایدئولوژی به‌خصوص در ‏عرصه منافع عمومی جنبه‌های حاکمیتی پیدا می‌کند.» او همچنین تأکید کرده بود: «هر روزی که در اجرای این تصمیمات نظام ‏سهل‌انگاری شود، از سیئات است.»

 دقایقی بعد از انتشار این اظهار نظر، آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در توییتی به آن واکنش ‏نشان داد و نوشت:  «نظر یک نهاد، نظر «حاکمیت» نیست. هیچ «امر حاکمیتی» بر انسداد اینستاگرام به دولت ابلاغ نشده است. ‏در مجلس، به آقای کریمی قدوسی عرض کردم که چه نهادی  برای نخستین بار نسخه‌های فارسی را طرح و حمایت کرد و ما نقشی ‏نداریم. نمی‌دانم چرا این سخنان را فیلتر کرده‌اند.»‏

منبع:روزنامه شهروند

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین