|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۲۴۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
علت اصلی پیشنهاد شکل گیری شورای انقلاب این بود که یک نگرانی درباره سرنوشت نهضت و انقلاب وجود داشت تا اگر احیاناً برای امام رخدادی پیش آمد، سرنوشت نهضت چه می‌شود، همچنین بعد قانون گذاری هم در تشکیل شورای انقلاب در نظر گرفته شده بود و مجموعه این موارد به تشکیل شورای انقلاب انجامید.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به بیان خاطره‌ای از علت شکست خوردن حکومت نظامی رژیم پهلوی در سال ۵۷ از زبان پدرش پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ علی مطهری عصر امروز در مراسم رونمایی از مجموعه دفترهای صورت مذاکرات شورای انقلاب در خانه موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: شهید مطهری در آذر سال ۵۷ به پاریس سفر کردند و بعد از ملاقات با امام، پیشنهاد تشکیل شورای انقلاب را مطرح کردند - که البته شاید این پیشنهاد از سوی جمعی از نزدیکان امام مطرح شده بود - و امام هم پذیرفت.

وی افزود: علت اصلی پیشنهاد شکل گیری شورای انقلاب این بود که یک نگرانی درباره سرنوشت نهضت و انقلاب وجود داشت تا اگر احیاناً برای امام رخدادی پیش آمد، سرنوشت نهضت چه می‌شود، همچنین بعد قانون گذاری هم در تشکیل شورای انقلاب در نظر گرفته شده بود و مجموعه این موارد به تشکیل شورای انقلاب انجامید.

مطهری ادامه داد: بعد از بازگشت آقای مطهری به ایران همه دوستان جمع می‌شوند و قرار بر این می‌شود که تشکیل این شورا، مخفی بماند که در نتیجه جمعی شامل آقایان مطهری، بهشتی، موسوی اردبیلی، طالقانی و هاشمی رفسنجانی این شورا را تشکیل دادند.

وی با بیان خاطره‌ای از شهید مطهری، اظهار کرد: من یک‌بار از پدرم (شهید مطهری) درباره علت صدور فرمان حضور در خیابان‌ها برای شکستن حکومت نظامی از سوی امام پرسیدم که ایشان تعریف کرد من در اتاقی با امام نشسته بودم و خبر اعلام حکومت نظامی را به اطلاع ایشان رساندیم و امام نیز در واکنش گفتند مردم نباید توجهی به این فرمان داشته باشند و باید در خیابان‌ها حاضر شدند که آن وقت شهید مطهری به ایشان می‌گویند شما دست خطی به ما بدهید تا آن را میان مردم پخش کنیم.

مطهری در پایان تاکید کرد: این اتفاق نیز رخ می‌دهد و دست خطی از امام تکثیر می‌شود و آقای کروبی هم خاطره‌ای در همین زمینه درباره پخش فرمان شکستن حکومت نظامی دارد و مجموعه این موارد نشان می‌دهد آنچه در این باره در افواه نقل می‌شود که امام برای صدور فرمان شکستن حکومت نظامی گفته بودند این دستور از بالا به ما رسیده، حرف درستی نباشد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین