|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۴۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
ایک مقام آگاه که نخواست نامش فاش شود به بلومبرگ خبر داد که بیانیه اتحادیه اروپا مبنی بر آغاز به کار این ساز و کار قرار است امروز دوشنبه منتشر شود.
کشور های اروپایی قصد دارند امروز -دوشنبه- آغاز اجرایی شدن ساز و کار مالی ایران و اروپا را اعلام کنند.

 به نقل از اسپونیک، کشورهای انگلستان، فرانسه و آلمان قصد دارند به زودی خبر راه‌اندازی ساز و کار ویژه مالی ایران و اروپا را اعلام کنند این ساز و کار برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران است.

ایک مقام آگاه که نخواست نامش فاش شود به بلومبرگ خبر داد که بیانیه اتحادیه اروپا مبنی بر آغاز به کار این ساز و کار قرار است امروز دوشنبه منتشر شود.

وی هم چنین خاطرنشان کرد که مذاکرات نهایی روی تنظیم بیانیه در حال انجام است.

این ساز و کار بخشی از تلاش اتحادیه اروپا برای حمایت از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شود.

در آن زمان کشور ایی که توافقنامه هسته‌ای را با ایران امضا کردند موافقت کردند که تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران برداشته شود و در مقابل ایران پایبندی خود به استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حفظ کند. این در حالی است که دونالد ترامپ چندی پیش اعلام کرد که به طور یک جانبه از توافق هسته‌ای خارج می‌شود و این قرارداد را قبول ندارد.

پیش‌نویس بیانیه اتحادیه اروپا که توسط بلومبرگ رویت شده است بر حمایت آلمان و انگلیس و فرانسه از این ساز و کار تاکید می‌کند و معتقد است این ساز و کار مالی تاثیر مثبتی بر روابط تجاری و اقتصادی با ایران دارد و مهم‌تر از همه هدف آن نجات زندگی ایرانیان است.

این مکانیسم برای کمک به حفظ تجارت شرکت‌های اروپایی با ایران و دور زدن تحریم‌های ایالات متحده است. هدف این ساز و کار این است که اتحادیه اروپا وابستگی خود را به معاملات مبتنی بر دلار که بر سیستم مالی بین‌المللی تسلط دارد، کاهش دهد.

دولت ترامپ قبلا اظهار داشت که آنها قصد دارند کمپین «حداکثر فشار» را علیه ایران را راه‌اندازی کنند، این در حالی است که چندی پیش سیگال مندلکر، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: آمریکا نگرانی‌ در مورد طرح اروپا برای ایجاد ساز و کار ویژه پرداخت برای دور زدن تحریم‌های ایران، ندارد.


منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین