|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۴۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
آنتونیو ریورو، یکی از ژنرال‌های ونزوئلایی در تبعید در میامی گفته که با مقام‌های دون پایه، عالی و متوسط ارتش که با مادورو به مشکل برخوردند، صحبت کرده اما آنها هنوز بابت جدایی و روی برگردانی کامل از مادورو می‌ترسند.
رهبر اپوزیسیون و رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا در مصاحبه‌ای با روزنامه واشنگتن پست گفت که اپوزیسیون با ارتش و مقام‌های مدنی "دلسوز" با هدف روی برگردانی از مادورو در حال گفتگوست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، خوآن گوآیدو، رئیس جمهوری موقت ونزوئلا در گفتگو با واشنگتن پست همچنین گفت که نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور "غیرمشروع" است و باید قدرت را ترک کند.

وی در ادامه گفت که با ارتش برای روی برگردانی از مادورو و حمایت از دولت موقت در حال گفتگوست و همچنین اقدام صورت گرفته از سوی وابسته نظامی سابق ارتش این کشور در آمریکا را در جدایی از مادورو ستود.

رئیس جمهوری موقت ونزوئلا ادامه داد: ما با مقام‌های مدنی و نظامی در حال گفتگو هستیم. این یک موضوع بسیار حساس است که نیروهای امنیتی کشور در آن حضور دارند. ما با آنها دیدار می‌کنیم اما با احتیاط.

آنتونیو ریورو، یکی از ژنرال‌های ونزوئلایی در تبعید در میامی گفته که با مقام‌های دون پایه، عالی و متوسط ارتش که با مادورو به مشکل برخوردند، صحبت کرده اما آنها هنوز بابت جدایی و روی برگردانی کامل از مادورو می‌ترسند.

وی ادامه داد: بسیاری از سربازان ارتش مستاصل هستند. نیروهای مسلح نیز از مادورو روی برگرداندند.

گوآیدو همچنین گفت: اپوزیسیون آماده به چالش کشیدن اختیارات دولت مادورو با وارد کردن کمک‌های غذایی به داخل ونزوئلا هستند؛ کمکی که به واسطه وعده ۲۰ میلیون دلاری از جانب آمریکا و پیشنهادهایی از سوی کلمبیا، برزیل، آرژانتین، پاراگوئه و اتحادیه اروپا قرار است تأمین شود.

مادورو در گذشته جلوی دریافت چنین کمک‌هایی را گرفته و مدعی بود که گزارش‌ها درباره قحطی و بیماری در ونزوئلا داستان‌های تخیلی هستند که از سوی دشمنان مطرح شده‌اند.

رئیس جمهوری موقت ونزوئلا ادامه داد: کمک‌های بشردوستانه محور اصلی سیاست ماست و ما بر روی اقدامات لجستیکی و پشتیبانی کار می‌کنیم. بر این باوریم که این یک دو راهی جدید برای رژیم و نیروهای مسلح است. آنها باید تصمیم بگیرند که آیا طرف مردم هستند و می‌خواهند کشور را از این ورطه بیرون بکشند یا به آن بی اعتنا باشند. بر این باورم که ما باید به دنبال دستیابی به آن باشیم. آنها اجازه می‌دهند این اتفاق بیفتد.

گوآیدو همچنین ادامه داد، دولت انتقالی به دنبال به دست گرفتن سیتگو، کمپانی نفت آمریکایی تحت کنترل کشور ونزوئلا از طریق سوبسیدهای آمریکایی است. البته این کار زمان بر است.

اتباع در تبعید ونزوئلا از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می‌خواهند تا اقداماتی را در جهت تضمین این مساله انجام دهد که این کمپانی نفتی به عنوان منبع درآمدی برای دولت انتقالی گوآیدو مورد استفاده قرار گیرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین