|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۴۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
بر اساس آموزه‌های اسلام و آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران، کشورمان تجاوز، تهاجم و چشمداشتی به خاک هیچ کشوری ندارد و در راهبردهای کلان کشور ما یک راهبرد دفاعی مشخص داریم، به این معنی که از استقلال و تمامیت ارضی و منافع کشور و ملت ایران دفاع خواهیم کرد.

 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن اینکه چشم‌داشتی به منافع کشورهای دیگر ندارد، اما در حفظ منافع خودمان ممکن است رویکرد آفندی داشته باشم.

 سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در رابطه با تغییر رویکرد عملکرد نیروهای مسلح از پدافند به آفند در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس آموزه‌های اسلام و آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران، کشورمان تجاوز، تهاجم و چشمداشتی به خاک هیچ کشوری ندارد و در راهبردهای کلان کشور ما یک راهبرد دفاعی مشخص داریم، به این معنی که از استقلال و تمامیت ارضی و منافع کشور و ملت ایران دفاع خواهیم کرد.

وی که در حاشیه نشست سالانه هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سخن می‌گفت، افزود: آنچه که بیان شد به معنای آن نیست که در رویکردهای سطح عملیاتی و تاکتیکی صرفاً دفاعی و منفعلانه عمل کنیم. جمهوری اسلامی ایران ضمن این که هیچ چشم‌داشتی به منافع و خاک کشورهای دیگر ندارد، اما در حفظ منافع خودمان رویکرد آفندی را ممکن است داشته باشیم و اگر کسی قصد تجاوز به منافع کشورمان داشته باشد و آثار و شواهد آن دیده شود نیروهای مسلح کشور دست روی دست نخواهد گذاشت که منافع ملت، امنیت و آرامش کشور آسیب ببیند و یا به خطر بیفتد.

سرلشکر باقری ادامه داد: رزمایش‌هایی که در خلیج فارس یا دریای عمان و زمین و هوا در سال جاری در حال انجام است یک تغییر ماهیت در آنها پیدا شده است و این مسیر رو به ارتقا است تا این که نیروهای مسلح آمادگی آن را داشته باشند چنان چه ضرورتی داشت در تاکتیک‌ها این تغییرها را اعمال کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین