|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۴۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
در جاکارتا من به تنهایی و در ۶ ماده توانستم ۶ مدال طلا کسب کنم و به اندازه‌ی یک تیم والیبال یا بسکتبال هزینه نداشتم. در حقیقت ثابت کردم که اگر مسوولان در شنا که یک رشته‌ی پرمدال است سرمایه‌گذاری کنند و توجه ویژه‌ای داشته باشند با هزینه‌ی کمتر و به اندازه‌ی تعداد نفرات یک تیم والیبال و بسکتبال می‌توان به مدال دست پیدا کرد.
شناگر پرمدال ایران در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا گفت: ماموریت بعدی من بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و قرار گرفتن بر روی سکوست.

شاهین ایزدیار در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که مدت ۲ ماه است تمرینات منظم و فشرده خود را در مشهد آغاز کردم، اظهار کرد: بعد از بازگشت از بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا مدت یکماه به استراحت پرداختم و الان ۲ ماه است که تمرینات منظم و فشرده خود را با یک گروه متخصص شامل پزشک تغذیه، مکمل، روانشناس و بدنساز به صورت انفرادی و زیر نظر مهدی ضیایی در مشهد آغاز کردم و هدفم بر این است تا بتوانیم در فرصت یکسال و نیم که تا بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو باقی مانده است خود را برای کسب مدال برنز پارالمپیک آماده کنم.

وی درباره ی برنامه‌های خود گفت: بعد از شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی که ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در تهران زیر نظر IPC برگزار می‌شود، تیرماه برای شرکت در یک تورنمنت بین المللی راهی آلمان خواهم شد. البته هدف گذاری اصلی من مسابقات جهانی مالزی است که مردادماه برای کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو برگزار می‌شود و تلاشم بر این است که در ماده صدمتر قورباغه و ۵۰ متر کرال سینه سهمیه پارالمپیک را کسب کنم.

شناگر پرمدال بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا پیرامون این پرسش که بعد از بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا و کسب ۶ مدال طلا در این بازیها نگاه مسوولان به شنای معلولان تغییر کرده است یا خیر؟ تصریح کرد: در حال حاضر که هیچ تغییری صورت نگرفته و نگاهها به شنای معلولان همانند گذشته است.امیدوارم که در آینده شنای معلولان که یک رشته پرمدال است، از نظر تزریق بودجه و امکانات بیشتر مورد توجه وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد.

ایزدیار خاطرنشان کرد: در جاکارتا من به تنهایی و در ۶ ماده توانستم ۶ مدال طلا کسب کنم و به اندازه‌ی یک تیم والیبال یا بسکتبال هزینه نداشتم. در حقیقت ثابت کردم که اگر مسوولان در شنا که یک رشته‌ی پرمدال است سرمایه‌گذاری کنند و توجه ویژه‌ای داشته باشند با هزینه‌ی کمتر و به اندازه‌ی تعداد نفرات یک تیم والیبال و بسکتبال می‌توان به مدال دست پیدا کرد.

وی ماموریت بعدی خود را ابتدا کسب سهمیه در مسابقات جهانی مالزی و سپس قرار گرفتن بر روی سکو در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو عنوان کرد و افزود: بعد از کسب سهمیه در مالزی، ماموریت بعدی من ارتقای رنکینک‌ و کسب مدال در بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیوست. رنکینگ ام در دو دوره بازیهای پارالمپیک لندن و ریو هشتم است و سعی دارم رنکینگ خود را تا سوم و شاید بیشتر ارتقاء ببخشم.

ایزدیار در پایان گفت: من این قول را می‌دهم که اگر سرمایه‌گذاری خوبی روی شنا صورت بگیرد و بهای بیشتری به شنای معلولان داده شود در پارالمپیک با توجه به این که فرصت زیادی نداریم، خود را به سکو نزدیک کنم.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین