|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
با سفر به کیش امکان بازدید از نمادهای 8 شهر توریستی کشور به صورت همزمان مهیا می‌شود. این نمادها از دروازه قرآن شیراز تا سر در باغ ملی تهران را دربرمی‌گیرد.
یکی از بزرگترین باغ راه های جهان متشکل از نمادهای هشت شهر کشور، در کیش ساخته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی تدبیر و امید، مجموعه پارک خطی کیش با نام "باغ راه" فرهنگ و اقوام  مختلف و آثار هنری معماری تاریخی و طبیعی هشت شهر کشور را به صورت یکجا جمع کرده است.

این هشت نماد با دروازه قرآن شیراز از میدان سعدی کیش واقع در بخش بومی نشین آغاز می‌شوند و پس از عبور از دروازه های سی و سه پل اصفهان، طاق ایوان صحن انقلاب حرم حضرت امام رضا(ع) در مشهد، دروازه رق آباد کرمان، دروازه پل دختر لرستان، دروازه ارگ علیشاه آذربایجان، دروازه طاق بستان کرمانشاه و دروازه شمیران و سر در باغ ملی تهران در میدان هرمز جزیره کیش به پایان می‌رسد.











طول این باغ راه چهار و نیم کیلومتر و عرض آن شناور است. نور پردازی، مبلمان شهری خاص، فضای بازی کودک، پیست دوچرخه سواری و استراحتگاه های خاص از مواردی است که در این باغ راه در نظر گرفته شده است. از آنجا که فضای سبز مورد نظر برای احداث این مجموعه تامین شده، بیشترین هزینه صرف مسائل عمرانی می‌شود.

تاکنون بخش عمده ای از ساخت باغ راه اعم از کف فرش ها، اسکلت دروازه ها، حوضچه آبنماها، جدول کاری ها و بخشی از روشنایی و ایجاد فضای سبز انجام شده است ودر مسیر این پارک خطی رستوران هایی با انواع غذا های سنتی ومحلی وغرفه های صنایع دستی مربوط به هر باغ ایرانی طراحی و ایجاد می شود.



مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری وتوسعه کیش بهره برداری از این پروژه را در جذب گردشگران موثر دانسته است.

بهبود بهی زادی با بیان اینکه در کیش پنج باغ راه دیگر وجود دارد که می توان از آن ها در ایجاد اماکن گردشگری استفاده کرد، گفت: باغ راه تمدن ها با هماهنگی مهندس مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مرحله مطالعه و ساخت قرار دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین