|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۴۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
اسپانیا خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شد و از اتحادیه اروپا خواست در اسرع وقت در این رابطه موضع جدی اتخاذ کند.
 اسپانیا خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شد و از اتحادیه اروپا خواست در اسرع وقت در این رابطه موضع جدی اتخاذ کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جوزپ بورل، وزیر خارجه اسپانیا گفت:برای برگزاری این انتخابات اتحادیه اروپا باید متحد باشد تا مردم ونزوئلا بتوانند نظر خود را در انتخاباتی تضمین شده بیان کنند. ما خواهان اتحاد در عمل برای تضمین تحقق خواست دموکراتیک و آزاد مردم ونزوئلا با تضمین‌های لازم هستیم. برای این هدف باید انتخابات برگزار شود.

بورل افزود: باید همکاری نزدیکی با دولت کنونی ونزوئلا داشته باشیم نادیده گرفتن این دولت غیرممکن است. وی درباره سخنان امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درباره حمایت اتحادیه اروپا از استقرار دموکراسی در ونزوئلا  مبنی برنامشروع دانستن انتخابات ۲۰۱۸ گفت این رژیم مشروعیت ندارد چون مشروعیت آن برآمده از انتخاباتی است که اسپانیا به رسمیت نمی شناسد.

وی گفت: افرادی کشته شدند خشونت‌هایی وجود داشته باید مانع از وخیم شدن اوضاع شویم. که تنها راه ممکن انتخابات است.

وزیر خارجه اسپانیا گفت: ۲۰۰ هزار شهروند اسپانیایی در ونزوئلا هستند و امنیت آنها برای ما اولویت است.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا نیز در تماس تلفنی با خوان گوآیدو، رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا گفت که از مشروعیت پارلمان اسپانیا حمایت کرده و برگزاری انتخابات در راستای موضع اتحادیه اروپا را خواستار است.

تاکنون، آمریکا، کانادا، آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، اکوادور گرجستان، گواتمالا، هندوراس، پاناما، پاراگوئه و پرو  گوآیدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند. رئیس پارلمان اروپا ، رئیس شورای اروپایی و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، موگرینی نیز حمایت خود را اعلام داشته‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین