|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۲۴۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
سرمربی تیم پرسپولیس خود را همیشه هوادار تیم ملی فوتبال ایران می داند.
سرمربی تیم پرسپولیس خود را همیشه هوادار تیم ملی فوتبال ایران می داند.

برانکو ایوانکویچ سرمربی تیم پرسپولیس به تازگی گفت و گویی با شبکه اینترنتی تی وی پلاس داشته و در بخشی از آن در مورد جام ملت های آسیا و تیم ملی فوتبال ایران هم صحبت کرده است.صحبت هایی با مضمون حمایت و البته توقع از تیم ملی برای فینالیست شدن در آسیا.

*آخرین باری که تیم ملی فوتبال ایران به نیمه نهایی جام ملت های آسیا رسید شما سرمربی ایران بودید.حس الان تان نسبت به تیم ملی فعلی چیست؟فکر می کنید آن ها موفق شوند؟اگر تیم ملی قهرمان شود شما ناراحت می شوید؟

-فرقی نمی کند چه کسی ناراحت بشود یا نشود. ایران در سال 2004 سوم شد بدون آنکه بازی ای را ببازد.در نیمه نهایی در پنالتی ها باختیم در حالیکه داور واقعا ما را نابود کرد. اگر یحیی پنالتی را چیپ نمی زد و عادی می زد،به فینال می رسیدیم.ما در گروه ژاپن حضور داشتیم.ژاپنی که بهترین نسل ملی اش را داشت و دو سال قبل تر از آن هم تا یک چهارم نهایی جام جهانی بالا رفته بود.در یک چهارم نهایی با کره جنوبی بازی کردیم که دو سال قبل چهارم جهان شده بود. بهترین بازی تاریخ جام ملت ها را انجام دادیم و نهایت هم سوم شدیم. بعد از سی سال بزرگترین موفقیت تیم ملی فوتبال بود.

در این جام ملت ها ایران در موقعیتی متفاوت قرار دارد. بازیکنان و تیمی دارد که خیلی خوب هستند.5 الی 6 مهاجم عالی دارد. دروازه بان و مدافعینی آماده دارد و اگر بخواهیم آن ها را مقایسه کنیم با تیم های دیگر، می بینیم که کره در افت است،استرالیا هم همینطور. عربستان و امارات و عراق هم در افت و خیز هستند. قطر هم تیمی جوان را در اختیار دارد و در این شرایط منطقی است که انتظار داشته باشیم ایران به فینال برسد.

*پس شما از این اتفاق خوشحال می شوید؟

-نیازی به پنهان کردن نیست. من بارها اعلام کرده ام.در کنفرانس خبری سید جلال حسینی هم اعلام کردم،کادرفنی پرسپولیس،مدیریت پرسپولیس و بازیکنان این تیم بزرگترین هواداران تیم ملی خواهند بود. چون تیم ملی ایران نه مال فدراسیون است نه مال کادرفنی است.بلکه مال مردم ایران است.هرکس که می خواهد سرمربی تیم ملی باشد از طرف بیشترین حمایت و هوادار را خواهد داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین