|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۴۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۰
رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: داعش در عراق از بین نرفته است و تحرکاتی را در استان هایی همچون دیاله دارد، این تروریست ها با حمایت امارات و عربستان در حال یارگیری در افعانستان هستند.
 رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: داعش در عراق از بین نرفته است و تحرکاتی را در استان هایی همچون دیاله دارد، این تروریست ها با حمایت امارات و عربستان در حال یارگیری در افعانستان هستند.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ «احمد رضا پوردستان» روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت «40 سال اقتدار ارتش» ضمن گرامی‌داشت ایام شهادت فاطمه زهرا (س) و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: ۶ تا هفت هزار نیروی داعشی در افعانستان مستقر شده اند و با اموال امارات و عربستان یارگیری می‌کنند تا اهرمی علیه ایران و روسیه باشد.

وی با بیان این که آنها نزدیک‌ مرزهای ما نیستند، خاطرنشان کرد: نیروی زمینی‌ با حضور کامل درمرزهای شرقی اشراف کاملی دارند و اگر حرکتی انجام‌ شود با پاسخ کوبنده روبه رو خواهند شد.

** پیروزی انقلاب برای آمریکایی ها یک شوک سیاسی بود
رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در بخش دیگری از سخنانش پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 را برای آمریکایی ها یک شوک سیاسی دانست که تمامی معادلات آنها را برهم زد.
پورذستان ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی در دوران جنگ سرد، جهان به صورت دوقطبی اداره می‌شد.
امیرپوردستان به ایام پایانی جنگ جهانی دوم دوم در سال 1945 اشاره کرد و ادامه داد: دنیا پس از این جنگ جهانی، بین آمریکا و شوروی تقسیم شد هر کدام از این کشورها، کشورهای دیگر را تحت سلطه و نفوذ خود داشتند.
وی تصریح کرد: کشور ایران یکی از اقمار مهم آمریکا بود که مزیت های زیادی برای آنها ایجاد می کرد.
پوردستان کنترل انرژی در خلیج فارس، مقابله با شوروی در شمال کشور با استفاده از سیستم‌های راداری و بازار محصولات آمریکایی را از جمله مزیت های ایران برای واشنگتن دانست و گفت: هرچه در آمریکا تولید می‌شد با هواپیمای باربری کشور و یا به وسیله کشتی‌های کانتینربر به کشور ما وارد می شد و ما به ازای آن چند برابر نفت برداشت می شد.
وی در ادامه به وظیفه ارتش در دوران قبل از انقلاب اشاره کرد و افزود: یکی از این وظایف حفظ تاج و تخت محمدرضا پهلوی بود.
رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش وظیفه دیگر این نیرو در پیش از انقلاب مقابله با سرپیچی کشورهای منطقه اعلام کرد و ادامه داد: ارتش وظیفه داشت که این کشورها را مطابق خواست آمریکا به خط کند.
امیر پوردستان افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی همه این منافع از آمریکا گرفته شد.
وی تاکید کرد: مهم‌ترین نگرانی آمریکایی ها این بود که انقلاب اصفهان با خودش یک ادبیات و فرهنگ جدید آورده بود، ادبیاتی مثل استقلال، آزادی ولایت فقیه.
رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش اضافه کرد: به همین خاطر با همه توان خود خواستند با نظام جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند و به همین خاطر از بیست و سوم بهمن 57 حرکت های مقابله ای و براندازی نرم خود را آغاز کردند و توطئه ها را یکی پس از دیگری به اجرا گذاشته شد.
امیر پوردستان به نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: از جمله عوامل پیروزی انقلاب پیوستن بدنه ارتش به صفوف انقلابیون بود.
وی یادآور شد: در دوره انقلاب ارتش دو قسمت شد، یک قسمت ژنرال ها و سران خودفروخته ارتش بودند که از طریق شاه با آمریکا ارتباط داشتند و یک بخش هم بدنه ارتش بود که شامل افسران جوان و درجه‌داران بود که با روحانیت و مردم ارتباط داشت.
رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش همچنین گفت: بدنه ارتش اعلامیه حضرت امام (ره) را تکثیر می کردند و در پادگان‌ها توزیع می‌کردند، از جمله این افراد شامل شهیدان صیاد شیرازی، ستاری، کلاهدوز، بابایی، فکوری هستند که با روحانیت ارتباط داشتند.
وی در ادامه به تلاش نیروی زمینی ارتش در تامین امنیت مرزها اشاره کرد و همچنین نقش این نیرو را در مبارزه با داعش موثر عنوان کرد و گفت: داعش به‌طور کامل در عراق از بین نرفته و هر از گاهی عملیات‌های تروریستی در استان دیاله عراق انجام می‌دهند و حتی دشمن حجم سنگینی حدود شش هزار نفر از عناصر داعشی را به افغانستان منتقل کرده‌اند و با پول‌های امارات و عربستان و استکبار تجهیز می‌شوند.
امیر پوردستان افزود: دکترین دفاعی ما مبتنی بر دکترین بازدارندگی است و دیگر ما دست روی دست نمی‌گذاریم تا دشمن هرکاری دوست دارد انجام دهد و به برکت این انقلاب به مرحله‌ای از قدرت دفاعی دست یافته‌ایم که حرفی برای گفتن دارد.

وی در رابطه با دستاوردهای پدافند هوایی نیز گفت: پدافند هوایی علاوه بر کنترل آسمان کشور هزار کیلومتر آن طرف تر را نیز رصد می کند. فرزندان ملت ایران امروز به خوبی می دانند که در دیگر نقاط چند هواپیما وجود دارد، چگونه حرکت می کنند و چه برنامه ریزی هایی دارند و اگر با تهدیدی مواجه شوند در حوزه انهدام و رهگیری آتش به اختیار هستند.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش عنوان کرد: امروز نیروی هوایی ارتش با ارتفاع عملیاتی و بمب های دوربرد، هوشمند و نقطه زن، دست بلند نظام برای تحمیل اراده بر دشمنان است.
امیر پوردستان همچنین با اشاره به دستاوردهای نیروی دریایی ارتش اظهارکرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه های جنگ الکترونیک و سایبر نیز اقدامات قابل توجهی انجام داده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین