|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۴۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰
مفتی اهل سنت عراق تاکید کرد که عراقی با اتحاد و یکپارچگی خود موفق خواهند شد بار دیگر آمریکایی ها را به خروج از خاک خود وادار کنند.
 مفتی اهل سنت عراق تاکید کرد که عراقی با اتحاد و یکپارچگی خود موفق خواهند شد بار دیگر آمریکایی ها را به خروج از خاک خود وادار کنند.

به گزارش ایرنا ، شیخ 'مهدی الصمیدعی' در بیانیه ای با اشاره به آمادگی پارلمان عراق برای تصویب طرحی درخصوص خروج نیروهای خارجی از خاک این کشور، گفت: مردم عراق با مقاومت در برابر نیروهای اشغالگر و بدون نیاز به روش های نظامی، آنها را خاک کشورشان بیرون خواهند انداخت.

وی گفت: عراقی ها با همکاری یکدیگر و از طریق پارلمان، قانون بیرون راندن نیروهای خارجی را تصویب و اجرا خواهند کرد.

مفتی اهل سنت عراق همچنن بر ضرورت وحدت و یکپارچگی ملت عراق تاکید کرد و آن را یگانه سلاح موثر در برابر اشغال دانست.

نمایندگان پارلمان عراق از طیف های مختلف سیاسی بویژه دو فراکسیون بزرگ که اکثریت قاطع نمایندگان را دربر می گیرند، از طرحی در این مجلس خبر داده اند که مراحل نهایی خود را طی می کنند و در صورت تصویب در صحن علنی، خواستار خروج نیروهای نظامی خارجی که عمدتا آمریکایی هستند، خواهد شد.
به گفته آنان، طرح خروج نیروهای آمریکا از عراق مبتنی بر مواد یک و پنجم قانون اساسی این کشور مبنی بر ضرورت حفظ استقلال و حاکمیت ملی این کشور است.
آمریکایی ها که به بهانه واهی وجود سلاح کشتار جمعی، عراق را در سال 2003 اشغال کردند در سال 2011 بدلیل شکست ها و ناکامی های مکرر، مجبور به ترک این کشور شدند آنها سه سال بعد به بهانه مبارزه با داعش و در راس یک ائتلاف خودخوانده بین المللی بار دیگر وارد عراق شدند.
پس از اعلام پایان نظامی گروهک تروریستی داعش در عراق در اوایل آذرماه سال گذشته، بسیاری از احزاب، شخصیت ها و رسانه های عراقی با اشاره به منتفی شدن بهانه حضور نظامیان خارجی تحت پوشش ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در کشورشان، بیش از پیش خواستار خروج این نظامیان شده اند.
همزمان اما از یکسو برخی گزارش ها حاکی از افزایش تحرکات نظامی آمریکا در عراق است از سوی دیگر جریان های بعثی و سعودی می کوشند القا کنند که خروج نیروهای نظامی آمریکا، خواست و مطالبه عراقی ها نیست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین