|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۲۴۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰
جمعی از شهروندان آمریکایی چهارشنبه با حضور در مقابل دادگاه خبرنگار شبکه پرس تی وی، خواستار آزادی وی شدند.
 جمعی از شهروندان آمریکایی چهارشنبه با حضور در مقابل دادگاه خبرنگار شبکه پرس تی وی، خواستار آزادی وی شدند.

به گزارش ایرنا، این اجتماع از ساعت 10 صبح به وقت محلی و همزمان با برگزاری نشست استماعی دادگاه مرضیه هاشمی در واشنگتن برگزار شد.

معترضان به رفتار پلیس فدرال آمریکا که حقوق مذهبی و فردی این خبرنگار را نقض کرده اند، گفتند اف بی آی تنها به این دلیل هاشمی را دستگیر کرده است که حقایق را می گفت.

آنها نوشته هایی در دست داشتند که در آن آمده بود «دستان مرضیه را باز کنید»، «الان مرضیه هاشمی را آزاد کنید»، «آزادی بیان؟؟»، «بی عدالتی در هر جایی تهدیدی برای عدالت است» و «اگر مراقب نباشید روزنامه ها شما را از مظلومین متنفر و دوستدار ظالمان خواهند کرد».

پیش از این پلیس آمریکا اعلام کرده بود این خبرنگار، به عنوان شاهد یک پرونده بازداشت شده است اما پیمان جبلی معاون برون مرزی صدا و سیما می گوید: فعلا 11 روز است که بدون تفهیم اتهام در بازداشت به سر می برند و تا آنجایی که ما از زبان خودشان شنیده ایم در چندروز اول بازداشت، شرایط سختی را سپری کرده اند.به نظرم این شیوه تعمدی است که پلیس آمریکا از آن استفاده می کند و سعی بر فشار روانی بر ایشان دارند.

وی با بیان اینکه شرایط غیر طبیعی که پلیس آمریکا برای او به وجود آورده باعث نگرانی فعالان رسانه ای در ایران و خارج از ایران شده است، گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده، هاشمی در جلسه امروز برای سومین بار مقابل هیئت بازجویی قرار می گیرد و یقین داریم هیچ اتهامی مورد توجه خانم هاشمی نیست جز اعتقادات و باورهای ایشان که برخواسته از آزادی و عدالت خواهی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین