|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
تهرانی‌ها از خروج غیرضروری از منزل خودداری کنند؛
کد خبر: ۲۴۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
در اطلاعیه مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست تهران آمده است: مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی، کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به‌ویژه در فضای باز و خودداری از خروج غیرضروری از منزل.
 مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران، در پی آلودگی هوای تهران و ماندگاری آن تا دو روز آینده (۴ و ۵ بهمن ماه)، اطلاعیه‌ای را صادر کرده است که خودداری از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود و اطلاع رسانی به دانش آموزان و انجام اقدامات پیشگیرانه مانند کاهش حضور دانش آموزان در فضای باز از جمله توصیه‌های این اطلاعیه است.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است:

«بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران منتهی به ساعت ۱۱ امروز (۳ بهمن ماه) متوسط شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته در کلیه ایستگاه‌های شهر تهران ۱۰۷ و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

همچنین کیفیت هوا در دو ایستگاه شادآباد (منطقه ۱۸) با شاخص ۱۵۴ و پارک سلامت (منطقه ۱۷) با شاخص ۱۵۵ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها بود.

با توجه به اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر ادامه شرایط پایداری جوی و سکون نسبی هوا و پتانسیل افزایش و انباشت آلاینده‌های هوا تا روز جمعه (۵ دی ماه)، احتمال ورود به شرایط ناسالم در شهر تهران وجود دارد؛ از این رو توصیه می‌شود روزهای فردا و پس‌فردا (۴ و ۵ دی ماه) موارد زیر رعایت شود:
ـ مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی، کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به‌ویژه در فضای باز و خودداری از خروج غیرضروری از منزل.

ـ رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی (آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی) برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی از جمله دیگر توصیه‌های این اطلاعیه است.

در ادامه اطلاعیه مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران آمده است: دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها و آماده‌سازی و اطلاع رسانی به دانش آموزان و انجام اقدامات پیشگیرانه مانند کاهش حضور دانش آموزان در فضای باز و کاهش فعالیت بدنی توسط اداره کل آموزش و پرورش طی دو روز آینده توصیه می‌شود.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین