|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۸
کد خبر: ۲۴۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
قانون آزمایشی مدیریت بحران کشور در سال ۸۷ تصویب و بنا شد که به مدت ۵ سال این قانون اجرایی شود. بنابراین مهلت قانونی آن در سال ۹۳ به پایان رسید که یک سال نیز تمدید شده و تا پایان سال ۹۴ قانون اولیه اجرا شد.
 معاون سازمان مدیریت بحران کشور از بررسی قانون جدید مدیریت بحران کشور پس از حدود سه سال در صحن مجلس شورای اسلامی خبر داد.

محمد فرید لطیفی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت:  قانون آزمایشی مدیریت بحران کشور در سال ۸۷ تصویب و بنا شد که به مدت ۵ سال این قانون اجرایی شود. بنابراین مهلت قانونی آن در سال ۹۳ به پایان رسید که یک سال نیز تمدید شده و تا پایان سال ۹۴ قانون اولیه اجرا شد.

لطیفی با بیان اینکه از سال ۹۴ قانون تمدید نشده بود، تصریح کرد: در عین حال از همان ایام، لایحه جدید مدیریت بحران کشور نیز به مجلس شورای اسلامی ارسال شده و از سوی نمایندگان در حال بررسی بود.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: سرانجام بعد از حدود سه سال این لایحه در بررسی‌های کمیسیون های تخصصی مجلس تاییدیه های لازم را اخذ کرده و برای رأی گیری و بررسی به صحن مجلس شورای اسلامی آمد.

لطیفی درباره مواد مختلف این قانون و ویژگی‌های آن اظهار کرد: یکی از ویژگی های این قانون تعیین سهم مدیریتی و مسئولیت دستگاه‌های مختلف و وظیفه مند کردن آنهاست.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه شفاف سازی هزینه‌ها و اعتبارات از دیگر ویژگیهای قانون جدید است، گفت: تشدید عامل نظارتی و پاسخگو کردن دستگاه‌ها و نظارت بر نحوه انجام وظایفشان از دیگر ویژگی‌های این قانون است.

لطیفی درباره اینکه این قانون چه زمانی تصویب خواهد شد، اظهار کرد: بررسی‌های این قانون آغاز شده و ما امیدواریم که طی هفته آینده تمامی مواد آن از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی شده و به زودی برای اجرا ابلاغ شود.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین