|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۲۴۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: وقتی در جامعه نشاط و اعتماد نباشد، مردم را به حساب نیاوریم و به مردم امید ندهیم، سلامت مردم در ابعاد مختلف دچار تخریب می‌شود.
 معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر 24 درصد افراد بالای 15 سال در کشور دچار اختلالات روانی و رفتاری هستند.

 غلامحسین خدایی در دومین مجمع سلامت شهرستان کاشمر که در محل سالن‌همایش‌های فرهنگیان برگزار شد، عنوان کرد: سال گذشته و امسال کاشمر اولین شهرستان در استان خراسان بوده که اقدام به برگزاری مجمع سلامت کرده است.

وی اظهار کرد: شهرستان کاشمر مهد مشارکت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سلامت و به عنوان یکی از شهرستان‌های رتبه اول در خصوص مشارکت‌های مردمی و خیرین است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فعالیت‌های برخی ان.جی.او ها در کاهش آسیب‌هایی که خانواده‌ها را در مسائل مختلف از جمله طلاق‌های عاطفی و قطعی تهدید می‌کند قابل تقدیر است.

وی گفت: به رغم این که سلامت چهار بعد سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی می‌شود اما امروزه بسیاری از بیماری‌های جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی خارج از امکانات و اختیارات وزارت و شبکه بهداشت و درمان است.

خدایی عنوان کرد: اگر بیماری‌های مختلفی از جمله سرطان، چاقی، دیابت، فشارخون و نبود ارتباط صمیمی، امید و نشاط در جامعه است این‌ها از اختیارات وزارت بهداشت و شبکه بهداشت و درمان خارج است.

وی بیان کرد: این بیماری‌ها و مشکلات یا به شیوه زندگی و نوع نگاه خود ما بر می‌گردد و یا سازمان‌های مختلف و حاکمیت در برخی مواقع موجب این بیماری‌ها شده‌اند که در همین راستا مجمع سلامت تشکیل شده تا تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

وقتی در جامعه نشاط نباشد، سلامت مردم دچار تخریب می‌شود

معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: وقتی در جامعه نشاط و اعتماد نباشد، مردم را به حساب نیاوریم و به مردم امید ندهیم، سلامت مردم در ابعاد مختلف دچار تخریب می‌شود.

وی عنوان کرد: این بی‌تفاوتی‌ها نسبت به مردم موجب ‌شده که اکنون در کشور 24 درصد مردم بالای 15 سال دچار اختلالات روانی و رفتاری باشند؛ این که همیشه با نیت خیر اقدامی را انجام می‌دهیم و یا حرفی را می‌زنیم از نظر انسانیت قابل قبول نیست باید دید برای مردم چه اتفاقی می‌افتد و چه فوایدی دارد.

خدایی بیان کرد: به جای این که به خاطر برخی رفتارها مردم احتیاج به دستگاه دیالیز پیدا کرده و از سویی خیرین اقدام به تهیه این دستگاه‌ها کنند باید کاری کرد که دچار دیابت و فشار خون نشوند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: هر دیالیزی که به بیمارستان مراجعه می‌کند علاوه بر مشکلاتی که برای خانواده و جامعه ایجاد می‌کند 350 هزار تومان هزینه برای کشور در بردارد در صورتی که اگر پیشگیری صورت گیرد نیازمند این اقدامات نخواهند بود.

در ادامه مراسم فرماندار کاشمر گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت‌های یازدهم و دوازدهم طرح تحول سلامت بود که در سال 93 آغاز گردید و تحولی عظیم در حوزه سلامت و بهداشت و درمان ایجاد کرد.

محمدعلی نبی‌پور افزود: هرچند برخی متخصصان انتقاداتی به این طرح داشتند که در حال اصلاح طرح تحول هستیم اما این طرح به عنوان وظیفه اصلی دولت در آن زمان تبیین شد و حمایت خوبی از سوی مجلس و خیرین صورت گرفت.

وی اظهار کرد: براساس آمار طی 4 سال قبل بیش از 25 هزار تخت بیمارستانی به حوزه درمان اضافه شده و بسیاری از بیمارستان‌ها در مناطق مختلف احداث گردیده است. حدود یک چهارم تخت‌های درمانی در تاریخ کشور در حوزه بهداشت و درمان مربوط به این دولت بوده است.

فرماندار کاشمر گفت: برای هتلینگ بیمارستان‌ها اقدامات خوبی صورت گرفت؛ قبل از این دولت با مشکلات بسیاری مواجه بودیم اما در دولت تدبیر و امید هزینه‌های بیماران و بیمارستان‌ها بسیار کاهش یافته است.

وی افزود: اگر در کاشمر افتخار می‌کنیم که در رشته‌های مختلف پزشک متخصص داریم از برکات طرح تحول سلامت است.

در ادامه مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: این مجمع سالیانه به منظور تجلیل از خیرین و در راستای اجتماعی شدن حوزه سلامت و به کارگیری همه استعدادها، توانایی‌ها و نیروها در راستای ارتقای سلامت در شهرستان برگزار می‌شود.

محمد جواد یزدانی بیان کرد: در سال‌های اخیر از طریق ان.جی.او های فعال در حوزه سلامت شهرستان بالغ بر 15 میلیارد تومان به این بخش کمک شده است. تاکنون توسط خیرین توسعه بخش دیالیز، احداث مراکز فرهنگی و نمازخانه‌ها در دو بیمارستان شهید مدرس و حضرت ابوالفضل(ع)، تهیه دستگاه ام.آر.ای، تهیه تجهیزات اتاق عمل و سایر بخش‌ها انجام شده است.

وی افزود: طی 5 ماه گذشته که دستگاه ام.آر.ای به شهرستان آمده به 4 هزار نفر خدمت ارائه شده که با این اقدام از مهاجرت این افراد به مشهد و سایر شهرستان‌ها برای درمان جلوگیری شده است.

یزدانی گفت: امروز کاشمر در مسیری قرار گرفته که اجتماعی شدن سلامت را به عنوان اولویت اصلی سلامت خود قرار داده است.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین